Ik ga 12 dagen naar sumatra. Raden jullie Malariatabletten aan? Liever slik ik ze niet, maar als het moet… Wat is jullie mening?
Dit zou ik ook wel ff willen weten. Ik ga er ook heen
dit soort vragen stel je niet op een forum, maar bij een arts. die heeft er namelijk een opleiding voor gedaan!
maar goed, ik ga deze zomer naar Sumatra, en ik zal Malarone slikken.
Kijk eens HIER en beslis dan…:chin:
Ik ga al jaren naar Sumatra en alleen de eerste keer heb ik op advies van de huisarts malariapillen geslikt (Paludrine). Daarna heb ik steeds gezorgd voor een goede bescherming. Na zonsondergang altijd sokken een lange broek en een hemd met lange mouwen dragen, de blote lichaamsdelen insmeren met Care plus 50% deet of een ander middel dat ook evenveel deet bevat. Slapen onder een klamboe of in een kamer met airco. De laatste keer dat ik gestoken werd was in mijn slaapkamer in Nederland.lol2
Verder is het aan iedereen om zelf te beslissen.
Ja,
Ik wordt een beetje depri van die pillen… Smeer mezelf dus goed in. Als ik in die landen ben en zorg voor goede bescherming. Hier in NL zijn ze wel heel erg van de bescherming/gezondheid. En als je er gewoon beetje met beleid mee omgaat hoef je die pillen niet.
En heb je ze nog geslikt?
ik ga namelijk vrijdag voor 9 dagen naar Sumatra maar heb nog voor 5dagen malerone tabletten over… twijfel of ik nieuwe zal halen…