ik heb wel malarone geslikt op sumatra…
laat je goed informeren (niet bij je huisarts) dan kan je altijd nog zelf beslissen of je het wel of niet doet.
omdat ik vanaf een ander eiland kwam en erna naar sulawesi ging moest ik zoiezo door slikken…
Ja, het is helaas niet zo 1-2-3 te zeggen of je wel of niet moet slikken. Ik lees en hoor zoveel meningen en inderdaad, wij moeten dat uiteindelijk voor onszelf beslissen.
Wat ik nu begrijp:
Wij zijn wel het minst risicovol aangezien we niets ‘raars’ gaan doen, maar alleen de toeristische dingen (3 weken) op Noord Sumatra (Medan, Pulau Weh, Toba meer en Bukit Lawang). Bovendien gaan we in juli/augustus en schijnt dat de periode waarin de kans het kleinst is. Als je dan goed insmeert met DEET, in een kamer met airco slaapt (of onder een klamboe) en 's avonds buiten lange mouwen en pijpen draagt, het niet nodig is om malariapillen te slikken.
Ik weet het niet. Mijn neef is in november geweest en heeft niets genomen, heeft zich goed laten informeren toen en besloten niets te nemen. Hij zegt nu op basis van zijn ervaringen toen: onzin! Maar ja, als hij wel gestoken zou zijn, dan zou hij waarschijnlijk iets anders zeggen…