Malariapillen

Hoi Hoi

Vraagje: ik kom 2nov in Quito aan en ga daarna door naar peru en bolivia (4mnd) mijn plannen zijn verder alles behalve concreet.
Nu weet ik niet wat ik het beste kan doen mbt hier aanschaffen van malariapillen. Hoeveel mee te nemen etc. zijn ze ter plaatse bv. ook te koop? …
Tips?.. Welkom!

Groetjes Anke;)

ja malariapillen zijn ter plaatse ook te koop hoor. En normaal gesproken
behoorlijk goedkoper dan in Nederland omdat als je het in Europa koopt een ‘luxe’ is want je gaat immer op een verre reis. Maar ik zou me niet te veel zorgen maken wb malaria in zuid amerika, het is hier lang niet zo’n groot probleem als bv oost-afrika of zuidoost azie. Ik reis zelf enkel met het medicijn voor t geval ik,of mijn medereizigers malaria zou krijgen.(In al die jaren nog nooit nodig gehad trouwens…). Quito met zijn ligging op 2800 meter hoogte is zoals je wel zult weten sowieso geen gevaar(alles wat boven de pakweg 1500m ligt is malariavrij). In malariagebieden wat voorzichtigheid in acht nemen kan natuurlijk geen kwaad. Voor mij betekent dat tegen zonsondergang in elk geval een lange broek, lange mouwen en zeker geen zuippartijen houden. Ik heb in de loop der tijd gemerkt dat zeker stevige drinkers door malaria geveld worden(zelfs al namen ze prophylaxen) en mjn eigen huis-tuin en keuken- conclusie is geworden dat door de alcohol je lever te zeer verzwakt en niet sterk genoeg meer is om de uitbreiding van de parasiet af te weren (malaria vormt zich nl in de lever). Of t wetenschappelijk onderlegd kan worden weet ik niet… maar het heeft mij tot nu toe geen kwaad gedaan(ook mijn 8 jaar in malariarijke gebieden in afrika waren zonder problemen, ondanks dat ik geen prophylaxen nam)