Malariapillen wel/niet slikkken tijdens reis

Van jan tot mei zijn we in Thailand, laos, Vietnam en Cambodja. Is het echt zo zeer nodig om bijv malerone te slikken tegen malaria? Ik hoor namelijk dat de bijverschijnselen nogal heftig kunnen zijn. Tuurlijk zullen dokters etc het aanraden maar hoor graag van mensen die er al geweest zijn of het echt nodig is, of alleen in bepaalde gebieden vd landen? We gaan ze allemaal kriskras door namelijk. Hoop dat jullie ervaringen kunnen delen!

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Hallo M,

Zoals je al schreef, de artsen zullen het je aanraden , wanneer je gebieden bezoekt waar de kans op malaria aanwezig is.
Wat je met die raadgevingen doet is helemaal aan jouw, en niemand kan je daar in helpen.

Ervaringen tellen niet, want ieder mens is anders.

Je zal maar de pech hebben om door zo’n malaria mug gestoken te worden of je partner.
Jij, of partner, wordt dan ziek en jij of je partner overlijd en dan heb je een advies van iemand hier op de site opgevolgd.
Ik zou dan “een niet slikken advies” niet op mijn geweten willen hebben.

Maar er zijn natuurlijk ook andere pillen tegen malaria dan alleen malerone, die wat minder, of geen, reacties veroorzaken bij je.
Ieder individu reageert anders op medicatie, dus leg het even voor aan de arts ( GGd of huisarts ).

Denk dat dit het meest rationele antwoord is?

gr.
Ton.

De bijwerkingen van Malarone zijn heel mild, Lariam is veel heftiger voor velen.

Zelf hen ik Lariam ooit een maand of 3 zonder problemen geslikt. Daarna kreeg ik hoofdpijn de dag dat ik de pil nam, heel vreemd.

Van Malarone heb ik nooit echt last. Het enige wat ik er soms van krijg is gevoelig tandvlees.

Lees een bijsluiter van wat dan ook en je ziet enge dingen. In werkelijkheid is de kwaal veel erger dan het middel.

Heb nooit last gehad noch van malerone,noch van lariam .Ook ons groepje vrienden niet.Ik ontmoete wel iemand die erge evenwichtsstoornissen had van Lariam
Thailand leek tamelijk veilig,de rest niet en vooral niet in de moesonperiode