malariapillen madagascar

hallo, via de ggd is het ons ten zeerste aangeraden om tijdens de rondreis in madagascar malariapillen te slikken(malarone), ben er wat huiverig voor, wie heeft er ervaring mee en wat te doen als je ze niet verdraagt en tijdens de reis ermee stopt!

Volgens mij is er bij Malarone niet een hele grote kans dat je ze niet verdraagt. Dat is vaker het geval bij Lariam.

Ik ben in juni in Madagaskar geweest, iedereen slikte Malarone, niemand had ergens last van. Onze gids vond het maar raar dat we het slikte, zo erg was malaria niet. Nou ben ik het daar niet helemaal mee eens, maar het is in juni wel winter, dus om nou te zeggen dat we veel muggen hebben gezienā€¦

Met Malarone ben je nog steeds niet 100% beschermt tegen malaria, dat ben je alleen als je niet gestoken wordt. Dus als je goed smeert met deet en een klamboe gebruikt (bij ons was die aanwezig in alle hotels) zou je ook zonder moeten kunnen

Beste Dees,

Samen met mijn vriend ben ik de hele maand mei in Madagascar geweest, echt een super land!!

Voor de malaria hebben wij het volgende gedaan: 3 extra pillen bestellen bij de apotheek, deze een ruime tijd voor dat je weg gaat in nemen, heb je in die 3 dagen geen last van bijwerkingen of iets dergelijks, dan kun je ze gerust meenemen en iedere dag gebruiken. Krijg je in die 3 dagen ergens last van kun je eventueel nog een ander alternatief voor malaria bij de apotheek halen.

Dit is wat ons verteld is! Wij hebben zelf ook helemaal nergens last van gehad.

TIP: Als je in Madagascar aan komt, wil je dan een goed lekker bed en een heerlijke douche, regel dan een overnachting bij MEVA GUEST HOUSE!! ECHT SUPER!!!

Wij hebben dit ook een aantal keer gedaan tijdens onze reis, melk, kaas en overige zuivelproducten zijn schaars in Madagascar! Bij MEVA GUEST HOUSE kun je een overheerlijk ontbijt krijgen met kaas, melk, croissantjes en alles wat je je maar kunt wensen!!

Ook een super plus punt: Ze halen en brengen je naar het vliegveld! Geen zorgen, er staat gewoon iemand klaar die engels spreekt en je naar het guest house brengt!

Gr.

Mocht je nog mee vragen hebben of interesse hebben in ons reisverslag, dan kun je ons altijd mailen!

1 like

hallo chantroy, dat is inderdaad voor mij momenteel de beste oplossing, eerst enkele tabletten halen en uitproberen.

Hoi zou graag je reis verslag madagascar willen lezen, gaan nl. 2 april voor 6 weken hiernaar toe
Groet jaap

Wij hebben zelf niet echt een reis verslag gemaakt.

Mocht je dingen willen weten, kun je het altijd laten weten, dan kan ik je wel wat dingen vertellen of laten zien :slight_smile:

1 like

Volgens mij al een wat ouder topic maar zal toch nog even reageren over anti malariapillen.

Ik heb ervaring in beide zowel de Malarone als de Lariam.
Bij de Malarone, die je elke dag moet slikken had ik in het begin nergens last van maar daarna kregen ik en zowel mijn vriend diarree, dat schuif je dan op vanalles, het eten of wat dan ook. Mijn vriend werd zelfs ziekjes maar later ging het wel weer, alleen de diarree bleef bij beide. Na ruim 2 weken oid kreeg ik ook last van maag/darm streek en in vlagen misselijk, ik moest toen nog een dag of 5 de pillen slikken maar ben eerder gestopt en alle klachten waren weg waardoor ik toch zeker wist dat het daar aan lag!

De Lariam die je 1x in de week moet slikken, hoor je de ergere verhalen van, maar daar heb ik dus totaal geen last van gehad en ga zeker weer voor die optie de volgende keer! Mijn vriend ook.

Ik denk dat het bij iedereen anders is maar dit is onze ervaring ermee en 1x in de week vind ik ook fijner dan elke dag pillen nemen haha.

Wij zijn van plan van de zomer naar Madagascar te komen 2 of 3 weken. We zijn bezig met inlezen en puzzelen, maar wauwieeee wat lijkt het me gaaf! <3

Grtzzz