Hallo,
heeft iemand ervaring met malaria in zuid india
mij dokter schreef het volgende voor malarone die ik elke moet inslikken ?
ik heb daar wat moeilijk mee is dit echt aan te raden om dit te nemen ?
muggemelk en een klamboe heb ik sowieso bij
De reis worden in verschillende hotels gedaan met 1 lange rit op de trein van goa naar mumbai…
De GGD adviseert geen malariatabletten voor zuid india omdat het risico erg laag is. Wel adviseren ze maatgregelen tegen muggen (klamboe, deet).
Ik ben er nu en de locals zeggen hier ook dat je echt niet zo snel malaria oploopt.
Over het algemeen is het risico inderdaad erg laag in Zuid-India, maar dit kan sterk afhangen van de exacte plaats waar je bent en van de periode dat je er bent. De situatie goed opvolgen is de boodschap. En als je twijfelt, tja neem dan malariapillen, al is het maar om jezelf gerust te stellen.
Zelf neem ik ook geen malariapillen meer, maar dat is een persoonlijke keuze.
Vraag advies bij de juiste instanties, en baseer je niet op adviezen van bvb jaren geleden die je vindt op allerhande fora, de situatie ter plaatse kan ondertussen gewijzigd zijn.
Bescherm je in ieder geval tegen de muggen, en niet enkel 's avonds en 's nachts. Vergeet de muggen die overdag steken niet en die knokkelkoorts kunnen overbrengen. Enkele maanden terug was er bvb in de streek rond Bellary in Karnataka een serieuze knokkelkoorts plaag waarbij slachtoffers gevallen zijn.
Mamallapuram,Pondicherry,Tiruchirappalli,MaduraiMunnar,Kumily,Alappuzha, Varkala,Kochi,Thalasseri,Madikeri,Mysore,Hassan,Nachttrein naar Goa Benaulim (Goa),Mumbai dat wordt mijn reis in zuid india
de periode ik vertrek eind september tot eind october
1.5jaar terug ongeveer dezelfde plaatsen aangedaan …namen geen malaria-medicijnen…weliswaar persoonlijke keuze ( ben geen dokter) …
jammer dat je Hampi niet aandoet …
alhoewel het met de grote verbouwingen aldaar wellicht veel van z’n charmes verloren heeft …
De stopcontacten verschillen al eens van plaats tot plaats. Soms heb je de oude Britse commonwealth stopcontacten, soms ook gewoon dezelfde als bij ons, en soms er iets tussenin.
Als je een standaard reisstekker setje meeneemt lukt het wel. Je vindt deze het goedkoopst bij Krak of Blokker in België. Je hebt ze ook wel bij de “betere” speciaalzaken, maar daar kosten ze aanzienlijk meer.