Malaria vrij big 5 private game park

Wie weet er een private game park wat even mooi is als de parken rond het kruger, alleen dan zonder malaria?

Mvg jp

Een heel mooi park, zonder malaria is Welgevonden in het Watergebergte. Ongeveer 3 a 4 rijden vanaf Johannesburg. En ze hebben ook de big 5, incl. cheetah en luipaard.

Maar niet het hele jaar is er er malaria. Alleen in de Z.A. Zomer, als het regent.

Wanneer willen jullie gaan?

www.welgevonden.org voor meer info/

Misschien is het beter om naar de beekse bergen te gaan. 100% geen malaria.

We willen gaan in juli, veel mensen zeggen dat er dan helemaal geen malaria is. Maar je weet nooit. De vorige keer toen ik er was heb ik overigens geen mug gezien.

Woon nu bijna 9 jaar in het Greater Kruger Park (ten westen van het Kruger park) in Balule NR. 3 kinderen (6 en 4 jaar, 8 maanden) en het alle jaren nog nooit malaria opgelopen.

Malaria is seizoensgebonden, en kan voorkomen in gebieden waar heel veel mensen dicht op elkaar wonen en je brak water hebt. Dus dan denk je vooral aan de townships en lokale dorpjes die in het malaria gebied liggen.

Wij wonen zelf in een een zogenaamd laag-risico gebied. Kruger park wordt wel aangemerkt als malariagebied maar bedenk dat deze ziekte alleen verspreid kan worden wanneer een mug een besmet persoon gestoken heeft en vervolgens de ziekte kan overdragen. Met andere woorden je hebt altijd een persoon nodig die al besmet is met malaria.

Wanneer wil je gaan?

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

Klop in juli is hier in Zuid Afrika de winter, dus geen malaria (Geen regen namelijk) dus je kan dan ook naar het kruger Park gaan, geen probleem. let wel Kruger en St. Lucia kan je makkelijk naar toe.
Ik heb ook in de zomer, geen mug gezien rond kruger, maar ja je weet maar nooit. Waar wij wonen zijn veel muggen (van die kleine zwarte) die gemeen steken, we hebben geen water in de buurt heel vreemd dus. Maar die muggen zijn geen malaria mugjes.
Dus gebruiken we op de blote benen en armen, spray met Deet, Hier over te koop in de super markets, bij Clicks en Dishem (drogisterijen) Bv Tabbard.

Wij willen in juli gaan!

Juli is de wintermaand hier: droog en geen insecten.

Groetjes,

Corné.
Amukela Game Lodge.