Kruger park?

Hoi iedereen,

voor onze huwelijksreis zouden we graag drie weken naar Z-A gaan gedurende eind september-oktober.
uiteraard zijn wij zeer benieuwd naar de Big5, maar gezien onze kinderwens zou ik liefst geen malaria tabletten nemen (bij inname Malarone zou ik nog eens drie maand na de reis moeten wachten vooraleer we mogen proberen).

Als ik mij inlees lijkt het alsof Kruger park niet te missen is voor de big5. Zijn er andere parken waar wij deze ook allemaal kunnen spotten, maar malariavrij is? Of wat is het grote verschil tussen Kruger en die andere malariavrije parken?

Ook lees ik rond malaria in het krugerpark op sommige sites dat tabletten niet nodig zijn tem september, anderen zeggen dan weer dat vanaf september tabletten nodig zijn? Wij zouden dus de laatste week van september in het krugerpark zijn dus vandaar mijn vraag.

alvast bedankt
groetjes

Pilanesberg, in de buurt van Johannesburg, is ook een Big5 park en is malaria vrij.
Maar ik zou me voor een eerste safari niet te veel richten om de Big5 te zien. Het is natuurlijk spectaculair, maar er zijn zovele leuke, mooie en interessante dieren te zien, en zo zijn jullie niet ontgoocheld als je de Big5 niet tijdens jullie safari zien. Gewoon genieten van al het moois van de dierenwereld.

Of Madikwe, is ook malaria vrij. Je moet echt geluk hebben hoor wil je die in 1 keer zien…

of het een goed en zeker voor een huwelijksreis, is welgevonden.org. Een privat game reserve geweldig park. Ongeveer 3,5 uur van Johannesburg ten Noorden en zeker malaria vrij hoor. Eigenlijk mijn favoriete park.

De kans op malaria is overigens wel vrij gering, maar het komt er zeker wel voor. Toen ik naar de GGD ging werd er echter gezegd dat de kans zo miniem is dat tabletten niet nodig waren.

Hluhluwe Imfolozi is overigens ook erg de moeite waard! Een andere variatie van dieren waaronder veel meer neushoorns e.d.

Het kruger vond ik daarentegen toch wel iets van buitencategorie. Als je je niet focust op 1 gedeelte dan is het park eigenlijk al te groot en dat heb ik ondervonden. Heerlijk gebied en een machtig mooi park om in rond te reizen.

Nu de Malaria is sinds vorig jaar zeker wel toegenomen, dus pas op als je zulke dingen zegt hoor. Neem geen risico!

Ik zou de kinderwens 3 maand uitstellen en Kruger inplannen in je reis. :nadenken: Wij gaan ook in de winter naar Kruger en twijfelen ook nog of we malarone zouden nemen of niet. De voorbije jaren gingen we steeds in de zomer en dan is het gebruik aangewezen. Wij en onze zoon van 5 hebben nooit nare bijwerkingen gehad trouwens. Dus misschien gaan we ze deze winter ook gewoon innemen .

Christophe

In de winter is het ook zeker niet nodig, weldegelijk in het regenseizoen! Ennofficieel begint in september de lente en ook het refenseizoen, helaas begint de regen steeds wat later.

ik heb ook de neiging om te zeggen om de kinderwens even uit te stellen. Maar dat iedereen zelf weten natuurlijk he…En reizen en kinderwens, ja jammer dat is niet zo handig…

Dus Annemieke jij zou eind augustus geen Malarone nemen? Wij twijfelen nog.

Christophe

Nee, maar wijzelf nemen nooit anti malaria als we daar zijn. Die medicijnen geven geen 100% garantie dat je geen MalAria kan krijgen en er zijn dan geen muggen. Wel hebben we altijd deet bij ons… De anti malaria verdoezeld ook eventuele malaria symthonen