Malaria pillen

Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment in Nieuw Zeeland en heb besloten om nog naar Azië te gaan over twee weken. Nu heb ik helemaal niks vast liggen wat betreft reisplan (althans, nog niet). Ik start in Singapore en wil via Maleisië naar Thailand reizen, een paar maanden gaan er wel in zitten. Ik zit een beetje met het malaria gedoe. Ik kan hier pillen halen in NZ, maar ze zijn hier erg duur (malarone) en ik kan het waarschijnlijk niet vergoeden via mijn reisverzekering. Ik weet zelf nog niet precies waar ik heen ga, dus kan ook niet zeggen hoeveel pillen ik nodig heb. Sowieso heb ik gelezen dat dit per gebied verschillend is… kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen? Is het erg nodig of niet? Het blijkt dat de muggen en sandflies hier in Nieuw Zeeland mijn bloed erg lekker vinden vergeleken met anderen.
Mijn dank is groot!
Groetjes Yrla

Kom regelmatig in Azië maar slik nooit malariapillen. Alleen als je diep de jungle in gaat, is het denk ik het overwegen waard.

Op de route die jij wilt nemen (Singapore - Maleisië - Thailand) is het malariarisico sowieso zeer klein, met google zijn er diverse ‘malariakaarten’ te vinden per land, maar die zijn aan de veilige kant.

Mijn advies is vanzelfsprekend op eigen risico.

Yrla pillen slikken betekent niet dat je geen malaria kan oplopen. zonder de pillen zijn de symptomen veel duidelijker ook ga dan direct naar een ziekenhuis voor behandeling. malarone is echt zooi!

Goedemorgen,

Ik heb zelf helemaal geen slechte ervaringen met het slikken van malerone en heb het ongeveer altijd bij me als ik op reis ga. Als ik toch ergens een jungletocht wil doen of wat van de gebaande wegen af wil gaan, vind ik het prettig ze in te nemen.

Zelfs heb ik er nog wat in de aanbieding. Ik ben net terug van een lange reis en heb nog een paar strips Maleronepillen over. Als iemand ze over wil nemen, dan hoor ik het graag.

Hartelijke groet,
Jan Maarten

Je mag geen medicijnen verkopen, gewoon terug inleveren bij de Apotheek

Dag Annemieke,

Dank voor je opmerking. Ik leef echter in de veronderstelling dat malariapillen die zijn verkregen zonder recept, niet onder de geneesmiddelenwet vallen en derhalve vrij verhandelbaar zijn. Klopt die informatie niet?

Hg,
Jan Maarten

nee