Nou is het heel simpel. Neem de pillen gewoon. Als je nergens last van hebt, waarom zou je ze niet nemen. Als je er te beroerd van wordt zoals ik kan je er altijd nog mee stoppen. Dus ik zou het gewoon proberen. In regio’s als Taman Negara is het wel aangeraden aangezien het jungle is.
Nogal een oud onderwerp maar ik wil hier graag toch nog even op reageren. Ik ben nu in Indonesie en heb een paar weken geleden voor ongeveer 5 dagen malarone geslikt, en ben hier ongelovelijk beroerd van geworden, ongeveer een week ziek en misselijk, en een paar dagen onverklaarbare huilbuien. Ik ben zelf een paar maanden onderweg, dan maakt een weekje ziek zijn weinig uit (hoewel het nog steeds vervelend is), maar als je maar een paar weken op reis gaat zou ik thuis eerst uitproberen of je wel tegen de pillen kan, anders is het zonde van je reis.
Als ik naar verre vreemde eilanden in Indonesia ga dan slik ik Lariam, is 1 pil per week, nergens last van.
Wij hebben ze nog nooit genomen. Toen het advies gekregen van de LUMC in Leiden voor Cambodja, Laos en Vietnam. Verder ook delen van Indonesie. Wij hebben altijd goed ingesmeerd en verder in de avond lange mouwen en lange broeken aan gehad.
We hebben wel voor nood Malarone bij ons als je denkt dat je hebt hebt moet je 3 dagen 3 tabletten nemen en naar een ziekenhuis gaan zodat ze het verder kunnen onderzoeken.
We hebben totaal zo’n 6 maanden in bovenstaande landen gereisd en niet geslikt en wij hebben geen Malaria.
gr van Moira
Ongewassen groenten gegeten en geen voedselvergiftiging gehad, gevlogen in Indonesië en toestel niet neergestort, zonder condoom geneukt en nog steeds gezond, en zo weet ik er nog een paar.
Ieder moet het maar voor zichzelf uitzoeken. Er is in ieder geval een malaria profylaxe voor degenen die zich daar veiliger bij voelen, waaronder ik. Een vriend van me, zeer ervaren tropenreiziger, had tekort Lariam bij zich toen hij in Papua was, daarna nog naar Ghana geweest. In NL ziek geworden, oh ja er heerst een nogal hardnekkige griep zei de dokter. Ging niet over, weer naar de dokter, Ziekte van Pfeiffer geconstateerd, bleef ziek. Toen bleek eindelijk dat ie malaria had, moest onmiddellijk naar het ziekenhuis om drie liter nieuw bloed te ontvangen. Duurde nog een hele tijd voordat ie weer gezond was.
Hallo,
Ik vind ook dat iedereen het zelf moet weten ik heb nooit gezegd dat je iets wel of niet moet doen. Ik praat volgens mij over mijzelf persoonlijk dacht ik zo.
Het forum is voor advies en wat iemand er mee doet moet ie zelf weten.
gr van Moira
Dat doe ik ook, ik reageer n.a.v. je bericht, maar jouw naam staat toch niet boven hetgeen ik schreef?
x
Hallo,
Dat is jou menning als iemand het wel of niet in wil nemen moet volgens mij iedereen dat voor zich weten. Jou mening is om het wel in te nemen mijn menning is om het niet in te nemen.
Ik zou trouwens ze niet eens meer in mogen nemen aangezien je malarone maar voor een bepaalde tijd mag slikken en ik veel langer in malaria gebied heb gezeten.
gr van Moira