hallo,
Over twee weken vertrekken wij richting Vietnam.
De laatste dagen van onze vakantie verblijven we op Phu quoc. Wat zijn de ervaringen met Malaria daar? Is het nodig om daar tabletten te slikken of is dat niet nodig?
Ik weet dat het in de omgeving van Dalat wel aangeraden wordt maar op Phu quoc lees ik er weinig over…
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
groetjes:dag:
Hallo M,
Ik neem aan dat je je spuiten heb gedaan op aanraden van de GGD en daar ook advies hebt gekregen over Malaria.
Of heb deze vaccinaties eerder laten doen en zijn nog geldig.
Maar heb je twijfels zou ik hen raadplegen en daar je handelen van laten afhangen.
Maar nu even mijn ervaring, niets mee doen en alleen ter kennisgeving aannemen.
Ik kan nog niet eens zien of iemand zwanger is niet, dus mijn medische kennis is nihil.
Maar ik heb geheel Viet Nam door gereist in de afgelopen jaren en slik geen malaria pillen.
Doe er meer wat je wilt, maar vraag advies van een deskundige en weeg zelf het risico af.
gr.
Ton.
Hoi,
Ik sluit me helemaal bij Ton aan. Ikzelf ben ook zonder malariapillen gegaan, maar raad iedereen altijd aan naar de GGD of KLM Travelclinic te gaan, want zij zijn op de hoogte van de actuele situatie.
Hele fijne reis!
Groetjes, Anne
Ps: ik heb je berichttitel ietsje aangepast.
bedankt voor de reacties!
we hadden inderdaad nog geldige vaccinatie van vorig jaar dus zijn niet langs een ggd of iets geweest!
we hebben besloten geen malaria pillen mee te nemen. Vorig jaar flinke bijwerkingen van gehad dus gewoon flink smeren met deet
groetjes
mirjam