Malaria Phu Qouc?

Hallo,

Mijn vriend en ik willen in maart 3 weken naar Zuid-Vietnam en Cambodja. Wij willen oa graag naar de eilanden Phu Qouc en Koh Rong. Nu zie ik dat dat malariagebieden zijn. Aangezien wij bezig zijn met zwanger worden wil ik geen malariatabletten slikken. Kan er iemand mij vertellen of je hier ook wel kan volstaan met het goed smeren van Deet of dat malariatabletten echt noodzakelijk zijn.
De tickets zijn overigens nog niet geboekt, dus plannen kunnen nog veranderd worden.

alvast bedankt voor de reacties,

groetjes

Ik heb zelf wel altijd anti malaria gebruikt maar tips die wel eens heb gehoord zijn inderdaad Deet, Chinese kruiden en veel gin tonic drinken. Voor de juiste toepassing even googelen, want ik weet niet precies hoe of wat. Jullie gaan een mooie reis maken. Kijk maar uit met zwanger worden… Straks willen jullie alleen nog maar reizen :wink:

Via Wereldwijzer app

Als ik zelf bezig was om zwanger te worden, dan zou ik malariagebieden tijdens die periode en tijdens de zwangerschap absoluut vermijden. Ik denk dat het voor mij dan van belang zou zijn om zo relaxt mogelijk op vakantie te gaan, zonder me zorgen te hoeven maken over malaria, dengue of andere tropsche ziektes. Zie ook Zwangerschap en malaria | Travel Clinic

Als jullie je niet zo snel zorgen maken, zou ik iig wel goed smeren en voor de zekerheid een eigen klamboe meenemen of op kamers met airco overnachten. En verder zou ik die tonic maar zonder gin drinken :wink:

Alle geluk gewenst bij het zwanger worden!