Ik lees dat voor een klein deel van Vietnam( grensgebied met Laos/Cambodja en Phu Cuoq ) malariapillen worden geadviseerd. Voor ons is het lang niet zeker dat we daar komen…wat is wijsheid? Toch maar 5 weken de pillen nemen of niet? De andere inentingen hadden we al gehad. Ook is er twijfel over rabies. De 1 adviseert het en de andere pas bij een verblijf langer dan 3 maanden. Wat zijn jullie ervaringen/ideeen?
Hey!
In het verleden ben ik goed ziek geweest van malariapillen dus probeer er nu zo ver mogelijk van te blijven. Zou persoonlijk dus niet de pillen gaan slikken als je toch niet van plan bent om in die gebieden te zitten. Zou ze gewoon ontwijken waar mogelijk.
Dat gezegd ben ik zelf ook druk bezig om uit te zoeken welke gebieden het precies zijn. Als ik de map van de GGD erbij pak is die kompleet anders dan die van de NHS (uit Engeland). Wij willen namelijk heel erg graag naar Phu Cuoq maar in Nederland zeggen ze dat dat Malaria gebied is… Lastig dus.
Hoi! In Vietnam is dat idd maar een klein gebied. Daar hoef je sowieso geen vijf weken voor te slikken!! Malarone begin je pas 1 dag voor je malariagebied ingaat. Wij zijn niet op Phu Quoc geweest, maar ze adviseerden bij ons alleen pillen bij langer dan 2 dagen. In twee dagen volstaat kennelijk muggenwering en deet… Het risico is klein, maar het is wel je gezondheid. Je zou ook kunnen overwegen een aantal strips mee te nemen, zodat je daar de optie hebt (bij Malarone 1 dag ervoor en 7 dagen na malariagebied + dus de tijd in het gebied). Heb zelf wel een tijdje Malarone geslikt in Cambodja en nergens last van gehad.
Sent from my GT-I9301I using Wereldwijzer mobile app
Malarone kennen we en daar hebben we ook totaal geen last van. Lariam kan een ander verhaal zijn, onze zoon had daar wel last van en moest ermee stoppen.
Raar toch dat diverse sites verschillende adviezen geven. Ik denk inderdaad dat het handig s om voor het geval dat toch een paar strippen malariatabletten mee te nemen.
Cambodja is nu malariavrij volgens thuisvaccinatie.nl
Rabies schijnt alleen te hoeven wanneer je langer dan 3 maanden in Vietnam verblijft. Ook vreemd want je kan ook met en verblijf van 1 week gebeten worden, toch? Dit is ook een kostbare en omslachtige vaccinatie waarbij je 3 x een prik moet halen en dan nog geen echte bescherming hebt. Laat ik maar zitten…