Paar vragen: - Wordt dizzy van malarone feest tabletten… Meditel wil alleen deze voorschrijven… 1 Bintang in de bar en volgende ochtend lijkt er wel een houseparty in mijn hoofd plaats te vinden. iemand bekend met dit soort praktijken. Volgens meditel komt nooit voor…!!! Beschikken over Mosquito net Bell Care Plus - Long lasting dawaplus Impregnation! Hoe lang is zo een net “geimpregneerd”?? net 1,5 jaar oud.
Deet kopen in indonesie beter/goedkoper dan in NL?
Reisduur 4 weken 10 dagen manado - duiken bunaken. Dan richting Bali of Lombok . dag of 3-5 aldaar - vervolgens door richting Floris.
Bij Floris willen wij paar dagen gaan duiken? Tips ideeën ? Adressen? + omgeving bekijken dag of 8 - 10. Vandaar terug naar Bali i.v.m. terugvlucht. Bali-Singapore -Amsterdam
Zijn al 3 x in Indonesie geweest: Bali/Lombok/gilli/Manado/Jakarta/Yokjakarta/Semarang/Borneo - aapjes kijken.
Vertek 24 september terug te Amsterdam 25 oktober 2009
Probeer in het zuiden van Lombok op Gili Gede een paar dagen in Via Vacare te verblijven, zie www.viavacare.nl, een prachtplek, yoga, duiken, snorkelen en lokale vissersdorpjes met heel veel rust…
Ik heb helemaal geen malariatabletten geslikt en nergens last van gehad.
Duiken kun je ook heel goed op Gili Trawangan; ligt niet zover van Bali en Lombok. Met een speedboot (Gilicat) ben je er zo en is nog hartstikke leuk om te doen ook.
Deet kun je beter in Indonesie zelf kopen, aangezien de muggen daar niet tegen bestand zijn. Deet uit Nederland lachen ze om hahahahha en het is in Indonesie nog goedkoper ook.
Ik vind het erg kort door de bocht om iemand te adviseren om geen pillen te slikken, omdat jij toevallig nergens last van had. Zeker op het eiland Flores, waar de TS zit, zijn anti-malaria pillen toch wel aan te bevelen. Ook voor N-Sulawesi zou ik ze nemen.
Ik raad je in ieder geval ten zeerste af om Lariam te kiezen, dit middel gaat namelijk NIET samen in combinatie met duiken!!!
(Stomme opmerking: is het niet dat je teveel Bintans drinkt, of te weinig water tussendoor, en daarom last hebt van een lichte kater? Bier zorgt voor dehydratatie, warmte ook, dus…)
Wat DEET betreft: het is in Indonesie zeker te kopen, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan DEET in gelvorm en niet in olievorm. Veel makkelijker te doseren en je knoeit minder! En het werkt minstens net zo goed als de Indonesische equivalent.
Het duiken in Flores is veel en veel mooier dan op Gili Trawangan. Zelf heb ik goede ervaringen met Reefseeker in Labuan Bajo. http://www.reefseekers.net/ Ik heb ook in Maumere gedoken, maar dat was minder mooi.
Lieve Jenny, ik heb nooit iemand ‘geadviseerd’ om ze niet te nemen; iedereen moet dat voor zich weten. Wel heb ik gezegd dat je er heel ziek van kunt worden en dat je niet voor 100% verzekerd bent dat je geen malaria kunt krijgen. Ik ben geen arts maar ik heb ze zelf bewust niet genomen, omdat het mijn vakantie had kunnen verpesten. Ieder moet doen wat hij/zij zelf denkt dat het beste is. Ook kun je overigens blaasjes/zweren in je mond krijgen van malariatabletten; deze ervaring heb ik vernomen van een familielid van mijn vriend en dat schijnt ook niet zo’n pretje te zijn. Nogmaals ik zal niemand afraden om tabletten te nemen, maar ik heb het niet gedaan en ben ook niet ziek geworden. Lucky me misschien. Indesco
Het is waar dat je de ziekte niet 100% uit kan sluiten, maar met pillen is de kans daarop significant kleiner dan zonder. Je KAN last krijgen van bijwerkingen van pillen (ik heb zowel bij Lariam als Malarone nergens last van gehad), en je KAN doodgaan wanneer je malaria krijgt…
Het risico op het krijgen van de ziekte is kleiner in de gebieden waar jij geweest bent, Indensco, dan in gebieden waar de TS heen gaat. Geen appels met peren vergelijken dus!!!
2-3 bintang/anker biertjes - in de pool bar etc. per dag. (drink niet dagelijks). Volgende dag - ochtend nogal zwaar hoofd. - Leek wel of er een houseparty bezig was - . Dus geen pils meer en dus ook geen last de volgende dag. Paar x testen. Heb diverse mensen gesproken die ook last van dit fenomeen hadden. (weet echter niet hoeveel zij gedronken hadden).
Is ook optie, alleen denk ik aan mooie pool bar aan een lekker koel biertje. Nooit geen last gehad van dit soort verschijnselen. Gevraagd bij arts en die zij dat zij nog nooit van dit verschijnsel icm deze medicijnen gehoord heeft…
Vaak last gehad van hevige kop- en nekpijn na het drinken van meer dan twee grote Bintangs. Ik heb me laten vertellen dat er een conserveringsmiddel in zit dat die hoofdpijn veroorzaakt, met Carlsberg nooit last gehad. Anker en Bali Hai komen op mijn bierlijst niet voor, uilensijk. Hoofdpijn na consumptie van bier heeft niets met malariapillen te maken, want die slikte ik niet. Als ik een malaria profylaxe gebruik is dat Lariam, het grote voordeel vind ik dat je maar 1x per week hoeft te slikken. Ik kan niet tegen de vreselijke smaak van anti-malariapillen. Bijverschijnselen nooit last van gehad.
Waarom niet Jenny, als ik de richting van Flores uit ga slik ik altijd lariam en persoonlijk heb ik geen last als ik dan ga duiken.
(of hebben de visjes daarom misschien van die mooie kleuren, stoned van de lariam?)
Er zijn verschillende redenen waarom Lariam niet samen zou gaan met duiken.
Allereerst de bijwerkingen: Lariam heeft een verhoogde kans op waanbeelden, hallicunaties en duizelingen. Dit is aan land natuurlijk al naar, maar onderwater zou het mogelijk tot paniekaanvallen kunnen leiden met verdrinken (van jezelf EN je buddy) als gevolg.
Zelfs als je boven water nooit ergens last van hebt, kun je onder water anders reageren. Dit vanwege de druk.
Bovendien kan Lariam een negatief effect hebben op de stikstof huishouding (en belvorming) in je bloed en lichaam, en daarom wellicht decompressie ziekte in de hand werken.
Sommige duikscholen vragen bij het laten invullen van de liability forms (die PADI yes/no formulieren) expliciet naar het gebruik van Lariam en laten mensen vervolgens niet duiken, maar niet elke duikschool is zo oplettend.
Edit:
ff googlen levert hetvolgende op:
**Lariam (mefloquine) is an anti-malarial drug used in regions of the world where chloroquine resistant falciparum malaria is prevalent. e.g. East Africa, South East Asia.
Possible side effects of lariam such as dizziness, blurred vision and a disturbed sense of balance are common and could cause problems for divers.
These effects can often imitate or even worsen the symptoms of DCI. There could also be confusion between the side effects of lariam and the symptoms of DCI or nitrogen narcosis resulting in a misleading diagnosis.
Therefore, lariam must not be taken by persons intending to take part in scuba diving.**
The manufacturers of lariam recommend that it should not be taken by persons who carry out tasks demanding fine co-ordination and spatial discrimination, including scuba diving. If barium is taken, these persons should refrain from such activities during and for at least three weeks following use.
Bedankt voor de info Jenny, lekker duidelijk zonder kinderachtig gegiechel of totaal niet ter zaak doende onzin zoals door sommige hier op het forum wordt neergetikt.
Maar zoals al geschreven persoonlijk heb ik er geen last van en duik als zo’n 7 of 8 jaar met lariam.
ik duik veel, erg veel (lees: 100-150 duiken per jaar). ik heb te vaak dingen (bijna) mis zien gaan, dat heeft mij aan het denken gezet. ik kies er dan ook voor om geen middel te slikken wat de kans op een duikongeval en de mogelijke genezing hiervan kan benadelen.
vergeet niet dat de dichtsbijzijnde decompressiekamer op Bali is, en dat het minimaal 5-6 uur duurt voordat je er in ligt!