Makkelijk slaapadres vinden in Thailand?

Ik zou graag eens naar Thailand willen gaan maar ben er nog nooit geweest. Ik lees zo hier en daar over eilanden bezoeken maar weet niet hoe je dat van thuis uit kan regelen. Als je er gewoon op de bonnefooi naar toe gaat kun je dan makkelijk een overnachtingsadres vinden? Ik ben al op leeftijd en kan niet zoveel rondsjouwen met bagage, rondreizen met een gezelschap lijkt me erg vermoeiend. Je moet dan steeds op weg. Ik zou graag een leuke lokatie aan zee willen van waaruit ik excursies kan maken.
Wie heeft tips voor me.

Groetjes van Marieca.

Hallo Marieca, Ja ik weet natuurlijk niet wat op “leeftijd” zijn is en waar je gedachten naar uitgaan. Er zijn veel toeristen die zelfs meerdere malen in Thailand zijn geweest en nog nooit Thailand gezien hebben. Ze blijven hangen of steken in de toeristen rommel.

Ik heb vrienden die naar Thailand komen en mij aan het einde van de vakantie even bezoeken en dan zeggen goh ik wist niet dat Thailand zo mooi is en het eten is veel smakelijker dan ik de afgelopen drie weken gehad heb. In twee dagen is hun kijk op Thailand kompleet gewijzigd. Er is een Thailand voor de massatoerist, de sekstoerist kompleet met speciale toeristische gaarkeukens en er is Thailand en Thais eten.
Niets is moeilijk maar je moet de weg weten en als je de weg niet kent dan volg je de borden en die brengen je via de saaiste provinciale wegen snel naar alles wat een Thai denkt dat leuk is voor een toerist en vooral wat leuk is voor hem of haar zelf. Dan zie je de clichés van Thailand maar niet Thailand. Je betaald vrijwel overal de hoofdprijs enz enz. Het probleem is de gemiddelde buitenlander kent de weg niet.
Indien je er voor voelt: Ik ken een aantal Thaise families en een paar hebben al eens in opdracht van mij kennissen begeleid op hun reis door Thailand. De vrouwen zijn van een paar arme families, rijstboeren, die ik in het verleden wat geholpen heb. De kosten voor zo’n privé reisgids/tolk en prijsonderhandelaar zullen de besparingen nooit overstijgen. Betaal haar kost en inwoning zal ik maar zeggen en een paar euro per dag. En zij doen alles voor je, brengen je daar waar geen toerist komt, zorgen voor het lekkerste eten, als een tijger bedingen ze de beste prijzen voor overnachtingen en alles en nog wat. ( De onderhandelingstactieken verbazen mij elke keer opnieuw ook na jaren nog.) En je kunt van minuut tot minuut alles aanpassen. De ultieme vrijheid tijdens je reis denk ik en je helpt er bovendien een arme familie mee.

1 like

:zon02:Hi Nerissa,

Wat een leuk idee, ik ga erover nadenken en hoop dat ik dan bij je terug kan komen. Ik ga pas in januari of februari 2012. Ik heb dus nog tijd. Op leeftijd betekent bij mij 65 jaar . Ik ben een vrouw en denk dat ik alleen naar Thailand ga. Mijn echtgenoot vliegt niet graag en dus ben ik op mezelf aangewezen. Het idee van een Thaise vrouw die mij begeleid is dus wel aantrekkelijk.
Ben je zelf ook Thais.
Groetjes en bedankt voor je reactie. Marieca

Hallo Marieca, Neen ik ben geen Thai, een ras echte Nederlander met wat oud schotsbloed maar ik woon sinds een paar jaar in Thailand. Ik wilde eigenlijk naar Braziel daar is het namelijk ook geweldig. In de omgeving van Natal in het uiterste noord/oosten van Braziel maar ben per ongeluk hier terecht gekomen. Iets doen voor vrienden die in het noorden een huis bouwde. Kreeg een ongelukje ergens in het zuiden, in de provincie Chon Buri en toen ik mijn ogen weer open kon doen lag ik op de intensive care. Daar vertelde de behandelt arts dat ik aardig mijn best moest doen dood te gaan waar zij bij was. Dus ik ben maar bij haar gebleven.
Ik heb maanden in de meest arme streken van Azië rondgetrokken. Veel Laos / Cambodja en de Isaan in Thailand en allerlei huisjes gebouwd en andere dingen gedaan, rijst planten /oosten en cassave ( echt slaven arbeid ) en Suikerriet lang leven onze bio brandstoffen en veevoer. Ik dronk meer aan flessenwater dan ik verdiende grapte de Thai altijd. Pure uitbuiting voor die mensen en een enorme vervuiling. Die arme rijstboeren families hebben het heel zwaar en ik pijnig mijn hersens af hoe ik hen zou kunnen helpen. Hun situatie is zo onbeschrijfelijk uitzichtloos, zo hart verscheurend! En het zijn zulke mooie vriendelijke geweldige mensen. Zo dacht ik ik ga eens kijken als ik nu zou bemiddelen dan werken zij voor hun geld ze behouden hun waardigheid en zelfrespect en het gaat buiten de gevestigde toeristen maffia om. En de toerist kan echt Thailand proeven en dit is totaal anders dan in het riool van Thailand,Puket of Pattaya.
Ik hoop zo ontzettend dat voor deze vorm van toerisme belangstelling zou bestaan. Je koopt het goedkoopste ticket, Ze komt je afhalen op Bangkok BKK en alles is 50% of meer goedkoper en veel echter de rest is het avontuur zeg maar wat je denkt leuk te vinden. Een fabrieksarbeider verdiend hier ca 180 -200 Baht per dag = ca 4 - 5 euro dus dat lijkt mij de ondergrens. Dat is dus 21 dagen vakantie x € 5,- = 105 aan salaris voor haar plus kost en inwoning.

Het vergroot je wereld en die van hen enorm. Ik hoop dat het wat voor je is. Hoe kunnen we buiten dit openbare met elkaar in contact komen, dan kan ik wat meer achtergronden vertellen en laten zien?

Ik hoop echt dat er mensen zijn die hier voorvoelen en dit zouden willen doen. De meisjes zijn ergens 25 -35 jaar en spreken matig Engels maar met handen en voeten redelijk goed verstaanbaar.

Hi
Het klinkt allemaal heel leuk maar ik heb geen ervaring met dit soort toerisme en na mijn ervaringen in Sri Lanka ben ik voorzichtig geworden. Ik moet er eens goed over nadenken en misschien zijn er mensen op deze site die hier ervaringen mee hebben en mij raad kunnen geven.

Hmm…het idee op zich lijkt leuk maar met wat jij stelt van kosten ongeveer 5 euro per dag ben je er dus niet. Rondtrekken met zo’n “meisje” betekent ook dat er in de diverse hotels / guesthouses een aparte kamer voor haar geboekt moet worden.Plus maaltijden,vervoer, entree prijzen bij bezienswaardigheden moeten ook betaald worden voor haar, ook al zijn die prijzen voor haar een stuk lager dan voor een farang…?
Verder lijkt mij het risico aanwezig dat je met zulke aanbiedingen van gezelschap rare, op iets anders uit zijnde alleenstaande mannen , aantrekt.
Wellicht zie ik het totaal verkeerd, maar ik zou hier nog maar eens goed over nadenken hoe zoiets op te zetten is.

groet.

Leuk idee, en ik denk zeker voor de TS van toepassing.

4-5 Euro per dag is wel erg aan de karige kant, en hou er ook rekening mee, zoals senior al aangeeft, dat het duurder wordt door extra etens- en verblijfskosten.

Aan Nessira:

dit is totaal anders dan in het riool van Thailand,Puket of Pattaya.

Phuket is veel meer dan alleen Patong. Je kunt net zo goed Samui (Chaweng), Hat Yai (veel bezoekende Maleisiers, Bangkok (Soi Cowboy en Patpong) noemen, en er zijn veel meer mogelijkheden.

Stevenl en Senior, Ja ik heb ook gezegd plus kost en inwoning. Natuurlijk zijn ze zelf niet instaat die kosten te betalen. De Thaise overheid heeft de afspraken met kleding, auto enz. ( de grote spelers) gemaakt 170 Baht per dag zijnde /42 = € 4,-
Natuurlijk is dat je reinste uitbuiting!! Daar is elke westerling het wel over eens uitgezonderd de bestuurders van deze grote multinationals. Hierbij is te bedenken dat zij meestal instaat blijkt ook Thai prijzen voor hun toerist te bedingen. Waarmee ze al snel haar eigen slaapplaats ruim betalen kan. Bv het Arvana Hotel in Bangkok, 1600 Baht als ik er heen ga. De thaise regelt het voor 500,-. Ik boek er twee, ook een voor haar, en betaal 1000,- Baht.
Ik denk dat dit wel helder is.

Duidelijk, natuurlijk geen mannen! Of hij moet wel heel erg GAY zijn. Ik wil ze niet in de ellende storten maar proberen ze eruit te houden.

Mijn partner is trauma arts en als hobby doet zij wat met HIV en AIDS. Ze krijgt veel mee van de problemen. Mensen uit de bergen en Isaan tonen altijd een uiterlijk respect naar blanken. Stijgen in aanzien als ze een blanke zijn geld uitgeven. Achter de glimlach denken ook daar velen anders over de buitenlander. In de bovenlaag denken ze er heel anders over! Zij hebben geen goed woord voor de gemiddelde buitenlander over en willen er helemaal niets mee temaken hebben. De Thai zelf ziet het als het riool en schrobputje van Thailand. Hoe vaak kreeg mijn vrouw te horen; Wat?? jij met een blanke man, zo’n onbehouwen boer, Nee de bovenlaag heeft er niets mee en wil er niets mee De onderlaag is gedwongen door de armoede en corruptie. Een Boeddhist heeft er niets mee.
En wees eerlijk, ze hebben gelijk. Zie hier meestal westerlingen van zeer bedenkelijk niveau. In Europa is er geen vrouw die ze ook maar een blik gunt. En ik wil er absoluut niet mee gezien worden, niet hier en niet in Europa.

Voor Amerika loopt elke Nederlander op klompen en voor de westerling is heel Asien een bordeel, kernenergie is veilig en de aarde is plat.

Sommige zijn van 'bedenkelijk niveau, anderen niet, niet anders dan in het Westen.

Misschien wordt het tijd dat je uit het riool Pattaya vandaan komt.