Maidentrip Norwegian Getaway

Gisteren kwam er een bericht binnen om een idee over cruisen te krijgen d,m,v, een kleine trip vanaf
Rotterdam naar Southampton en de volgende dag retour met het vliegtuig.
.Mogelijk is dit iets voor mensen die wel zouden willen cruisen maar er nog een beetje aarzelend tegenover staan
Opmerking: dit is een betrekkelijk groot schip maar wel volledig nieuw aangepast aan deze tijd.
Wij gaan het in ieder geval proberen al is het alleen maar om te zien hoe een groot schip reilt en zeilt,!

Beste Trudy,

Hoe was je reis op de Norwegian Getaway? Ik ben zelf meegeweest met de inauguratiecruise, zie ook mijn blog: http://www.henriettebokslag.com/b/NL/c193/235/freestyle-cruisen

Groeten Henriette

Dag Henriëtte.
Wij hebben de reis ook gemaakt maar als ik jou blog erover lees toch wel in een wat andere context.
Het schip was groot,mooi maar miste in onze ogen hout,wat meestal toch wat extra uitstraling geeft.
Met opzet hebben we een gewone hut geboekt,deze vonden we veel te klein,er was geen zitje dus dan maar op het bed zitten,dit i.t.t de balkonhutten die dit wel hebben.
De badkamer mistte badjassen.
Het eten op zich was goed maar alles was(mogelijk bij gebrek aan personeel of opleiding hiervan) net niet af’
Hygiene qua schoonmaken van tafels zou beter moeten zijn
Bij het uitserveren was er een gerecht van mijn vriendin behoorlijk afgekoeld en tijdens de show verlieten veel mensen deze voordat hij beëindigd was
De placemats die ze gebruikten waren gevlochten( plastic wat dus ribbeltjes vertoonden)dus verre van hygienisch
De roll call klopte niet echt waardoor de meeste mensen er niets van begrepen!
Zo kan ik nog wel even doorgaan,zelf gaan we op dit schip nooit varen.
Er was teveel wat vraagtekens oproept.
Bovendien kan er nog een geweldige boardrekening overheen kan komen,daar je er zeedagen op hebt en dan toch je vertier op het schip mogelijk zult zoeken.
Het free style cruising recept was goed te merken iedereen was in alles en nog wat gekleed(wat ook mag) maar dus totaal anders als wat jij hebt ervaren!!!
Nee om heel eerlijk te zijn mijn vriendin en ik ambiëren deze manier van cruisen minder,mijn man had gezien de grote van het schip al helemaal geen zin mee te gaan
Leuk vonden we het wel opdat je in korte tijd toch een inzicht in het reilen en zeilen van een nieuw schip krijgt en komt er weer een kans zullen we niet nalaten het opnieuw mogelijk met een andere rederij te proberen.

Beste Trudy,

Voor mij was het mijn eerste cruise ervaring en natuurlijk heel anders omdat ik aan boord was met alleen maar reis proffessionals.
Jammer om te horen dat jullie ervaring anders was. Zijn jullie wel al vaker op cruise geweest met ook meer traditionele schepen?
Het idee van Freestyle cruisen is dat alles mag en niets hoeft dus dat zal ook anderen mensen trekken dan de traditionele cruiseschepen. Heb je plannen voor dit jaar om eens te gaan cruisen? Groeten Henriette

Dag Henriette,

Doordat we een werkelijk geweldige reis naar Alaska hebben gemaakt met de Statendam (H.A.L.) waarop alles vlekkeloos verliep evenals het overland gedeelte met de trein zijn we dit keer wat kritischer gaan kijken.
Toch zou ik zo"n korte trip volgende keer wel weer gaan maken en de Oasis of the Sea ligt net in een andere vakantie van ons met de Oosterdam zodat we die niet kunnen proberen,helaas!!
Net als jij zijn we erg cruise-enthousiast geworden,daarom leek het me ook leuk dit topic op internet op te starten zodat anderen het ook kunnen ervaren en eventuele vragen/bemerkingen erover ter discussie kunnen stellen.
Ook dit keer heb ik mensen gezocht ,die met dit wat grotere H.A.L. schip hebben gevaren en naar hun ervaringen erover gevraagd dus vol spanning gaan we het weer proberen!!
En zo te horen jij ook,leuk!!

Wowww, naar Alaska geweest…wat moet dat een bijzondere reis zijn geweest!
Zijn er vaker van die minicruises op grote schepen dan? Waar haal jij die info vandaan als ik mag vragen?
Altijd goed om andere reizgers naar ervaringen te vragen, zo krijg je een goed idee.
Ik wil het ook zeker nog wel eens gaan doen. Veel cruise plezier!

Hoi Henriëtte
Dit soort minicruises zijn er vaker en die van oktober hoorde ik van Duitsers op de NorwegianGetaway.daar hebben wij andere gasten ontmoet die dit soort uitstapjes maken zodra er een nieuw schip van de helling rolt .
Er wordt dan meestal een korte oriëntatie-trip door hen op gemaakt,vandaar dat wij hebben besloten dat ook te gaan doen als we de passende tijd kunnen vinden.
Het beste is de media hierover te volgen.Bij mij rolt er vaak van alles via de mail binnen.
Misschien zien we elkaar een keertje op een andere short trip lijkt me wel leuk!

Leuk dat je zo via via weer van alles hoort, ik ga het in de gaten houden. Bedankt Trudy!