Ervaringen met Norwegian Jade

Over 3 weken is het dan eindelijk zover!. Wij gaan een cruise maken. Geen idee wat ons te wachten staat, het is nl voor het eerst dat wij op deze manier van een welverdiende vakantie willen gaan genieten. Wij zijn dan ook erg benieuwd naar eventuele ervaringen die andere “reisgenoten” hebben met het Free-style cruisen, en het zou eigenlijk het mooiste zijn als er leden bij zijn die al met deze boot in het bijzonder een reis hebben gemaakt. We schepen in in Barcelona, dan varen wij naar Italië, Griekenland, Turkije, Egypte, Malta en dan weer terug naar Barcelona. Voor ons is dit al een soort van “wereldreis”. Voorheen gingen wij altijd naar Frankrijk dus… een hele belevenis. Eindelijk eens iets van de wereld zien.
Dus, laat ajb iets achter zodat wij dit in onze voorbereidingen mee kunnen nemen!!
Groet.

Wij zijn in 2005 met de Norwegian Sun 17 dagen naar o.a.het Panamakanaal geweest.
Het free-style cruisen is in 1 woord fantastisch.Geen vaste tafel, geen vast restaurant en geen vaste tijden. 1 avond is het Captains-diner dan wordt iedereen netjes aan tafel verwacht.
Wil je dat niet dan ga je gewoon ergens anders eten.Je krijgt aan boord een pasje waar je alles mee kunt betalen van snoep t/m horloges en kleding.Mocht je meer willen weten schrijf me dan.

is het zwemwater op de Norwegian Jade verwarmd?

Hoeveel graden het is weet ik niet maar het is beslist geen koud water.

Nu een maandje terug van een geweldige ervaring. Ik kan geen minpuntje opnoemen behalve dan dat 12 dagen snel om zijn. Alles was echt super goed geregeld, goed eten, goede hutten, gezellige bediening, goed weer, goede excursies, gewoon GEWELDIG!
Over een jaartje gaan we weer maar dan richting Miami…

Ik ben erg benieuwd hoe het was. Ik ga nl as zaterdag 31 mei met dezelfde boot.
Waar ik in de (achteraf) reisinfo wel van schrok is dat je voor heel veel moet bijbetalen, maar misschien is er zoveel te doen en te zien dat dat niet van toepassing is.
En heb je nog excursies via NCL gemaakt?

groetjes Nic

je moet rekenen op 10 dollar p.p.p.d. met 17 dagen loopt dat met 2 pers.lekker op.2x17x10=340dollar. Dat zijn de servicekosten. Aan boord kun je niet betalen. Alles gaat via een boardcard. Wij hebben geen exc.via NCL gedaan maar met andere een taxi of busje genomen en met de chauff.een prijs afspreken., Exc.zijn heel duur. Ook staat er dikwijls een
pendelbus die van de boot naar het centrum van een stad v.v.gaat.5-10 euro.

Je hoeft bij NCL niets bij te betalen. De fooi wordt automatisch bij de factuur opgeteld, maar is nooit verplicht. Ben je niet tevreden (wat ik me niet kan voorstellen) dan vraag je aan de balie een aanpassing van de factuur.

Ik heb inmiddels 3 x met NCL gecruised en vind het een leuke ontspannen manier om iets van de wereld te zien. Wij boeken altijd via ncl.com, want dat is vele malen goedkoper (mede door de koers van de dollar), alle papieren via email, makkelijker kan niet. Laatste keer in september een middellandse zee cruise gemaakt, voor 650 euro (inclusief alle havengelden etc etc). Dat is toch echt goedkoop, zeker als je bekijkt hoeveel eten, service en vermaak je hiervoor krijgt! Verder kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Als je eet in de ´gewone´restaurants en het niet te gek maakt qua drankjes, zit je echt voor een dubbeltje op de eerste rij!!

Ik zal altijd klant bij NCL blijven, voordelig, mooie nieuwe schepen en topvakantie.

Hallo,

Even een vraagje. Heb je in amerika ook de east Caribean cruise toevallig gemaakt?
Hoor graag van je
francien

Hoi Francien,

Ik heb de cruise Miami-Grand Cayman-Belize-Honduras-Cozumel gemaakt, dat is de east caribean toch? Erg leuke route, elk land heeft echt een eigen cultuur en is altijd wat leuks te doen. Zo heb ik bv gezwommen met roggen en met dolfijnen (op Grand Cayman, resp Cozumel), want dat hoort natuurlijk typisch bij de caribische cruise en is heerlijk in dat mooie heldere water…

HoiHoi,

nee dacht dat dat het westelijke gedeelte was. Wij gaan van Miami naar Samana, St Thomas, Tortola en Grad Stirrup en dan weer terug naar Miami.Jammer . HAd je willen vragen wat er allemaal te doen was . Is wel zat te zien en doen maar wat springt eruit .
Maar ik kijk wel even verder. In iedergeval bedankt
Groetjes Francien