reisgenoot voor cruise

Hallo allemaal, ik ben Inge en 63 jaar oud. Ik heb al heel veel reizen alleen gemaakt dan wel in een groepsreis maar leuk is anders en enthousiasme deel je samen. In maart 2012 heb ik een cruise gemaakt en zou zo rond juli, augustus enz. graag weer een cruise maken. De prijzen voor singles zijn superhoog en men doet daar weinig aan om het te verlagen.

Als me met twee personen boekt is het veel goedkoper en op dit moment zijn er veel aanbiedingen. Een van mijn wensen is een cruise naar de Noorse Fjorden met vertrek vanaf Rotterdam of Amsterdam met de HAL.

Iets over mezelf:
voorkomend
complexloos
geen zeur
eigentijds
dingen accepteren zoals ze komen
intelligent
sociaal

Al voor rond de 500 euro kan je per persoon een cruise maken.
Soms zelfs goedkoper als je de lastminutes bijhoudt.

Van 1 juni tot en met 15 juni ben ik met vakantie en kan ik geen berichten beantwoorden.

Wie zoek ik:

Iemand van 45 tot 65 jaar
Liefst een vrouw (niet lesbisch)
Echter op platonische basis is een man ook niet onmogelijk

Uiteraard wordt er samen beslist welke cruise het gaat worden.

Dit is beslist géén toeval! Vanmiddag hoorde ik dat er 17 juli a.s. een cruise vertrekt vanaf Amsterdam, die tevens naar Spitsbergen gaat.Mijn vriendin zei dat ik eens moest kijken op Wereldwijzer voor een reisgenoot. Had ik nog nooit van gehoord, dus dat heb ik zojuist gedaan. En nu zie ik jou met ongeveer dezelfde leeftijd (ben net 65 geworden), dus wie weet. Hoe doe je dit nu verder? Wil namelijk niet dat andere mensen mijn privé gegevens kunnen zien. Vriendelijke groet, Joke

Dag Inge,
ik weet niet precies wanneer jij zou kunnen, mijn vakantie periode is vanaf 9 juli tot en met 24 augustus, ben 60 jaar, vrolijk en gezond en kan me wel goed vinden in je omschrijving van jezelf omdat ik ook zo in het leven sta.
Hoop een berichtje te ontvangen,
Andrea

:zon02:Hallo Joke, net weer terug van een vakantie en las je berichtje. Ik heb mijn volgende cruise al geboekt op 3 juli naar het Zwarte Zee gebied. Er kwam een cruise langs tegen een wat goedkopere prijs. Maar ik wil ook nog wel naar Noorwegen. Of dat dit jaar gebeurd betwijfel ik of een cruise waarbij de boten weer vertrekken uit Europ van 24 dagen of zo. Die heb ik al gemaakt in maart en dat vond ik helemaal top. Houd vooral de aanbiedingen van Cruisetravel in de gaten. Vind je wat of vind ik wat voor later in het jaar dan contact ik je. groetjes van Inge:zon02:

Hallo Andrea, bedankt voor je berichtje. Zoals je in mijn vorige bericht hebt kunnen lezen vertrek ik op 3 juli voor 15 dagen naar het Zwarte Zee gebied. Vanaf 1 juli ben ik gestopt met werken en heb alle tijd. Komt er wat voorbij van een aanbieding dan zal ik je contacten. Er zijn heel veel aanbiedingen ook later in het jaar bij Cruisetravel en het scheelt euro’s als je met z’n tweeën gaat. Ik ben een makkelijk iemand en probleemloos. In principe zou ik vanaf augustus kunnen. 28 september vertrek ik weer voor 2 weken naar Turkije waar ik net van terugkom (ja ja ik ben een grage reiziger). Als je een suggestie hebt die redelijk in prijs is dan hoor ik het graag. groetjes van bloesem/Inge>>>

Dag Inge,
dank voor je antwoord,
ik zal de reisjes in de gaten houden,
veel plezier bij de Zwarte Zee,
Andrea

Hoi,

mijn naam is Eline en ben 52 jaar.

De fjorden zijn erg leuk, maar dan wel met een balkon hut, je gaat immers al heel vroeg in de morgen soms 3 uur al de fjorden in.

Als je dan een binnen hut hebt mis je alles.

Voor Noorwegen zou ik iets meer betalen en een Balkon hut nemen als ik jou was.

Maar Spitsbergen lijkt me ook leuk.
Misschien kunnen we met meer mensen gaan, maken we een klein groepje.:wereld:
Vorig jaar ben ik met de Costa Luminosa naar de Noordkaap geweest, fantastisch.

Over een paar weken ga ik met de Celebrity Equinox naar Istanbul, natuurlijk ook weer een balkonhut, maakt je cruise ECHT veel leuker.

groetjes eline

Ik heb een fotoalbum gemaakt van mijn reis naar de Noordkaap en ook de fjorden.
Zijn er meer mensen die een album hebben gemaakt?
Leuk om te delen voordat de reis begint.:zon02:

Hallo Eline, als je alleen gaat is een balkonhut schreeuwend duur. Een optie kan zijn om gewoon aan dek te gaan waar je ook de fjorden kan zien. Om een reisgroepje te vormen zul je toch eerst met elkaar kennis moeten maken en zeker als je met z’n tweeën in een hut wilt. Op zich sta ik er wel voor open om elkaar eens te ontmoeten. Even afwachten wat de andere reageerders er van vinden.:wereld:

Hallo allemaal, via MAX meetingpoint reageerde een mevrouw op een prikbordbericht van een lid. Zij reageerde door te melden NOOIT met een Costacruise mee te gaan. Ik heb haar gevraagd wat de reden was omdat ik recent, op 3 juli met de Costa Mediteranea weg ben geweest.
Wat blijkt, zij is op de Costa Magnifica aangevallen door een histerische vrouw die een psychose kreeg ernstig lichamelijk letsel opgelopen.
Zij had bij Stipreizen geboekt en die hebben Costa aangeschreven omdat de kapitein of één van de hogere officieren geen aanleiding zagen, wegens de captainsborrel, om naar het incident toe te gaan en het bleef bij de bewaking.
Aankomend in Amsterdam is de politie aan boord gegaan en heeft proces verbaal opgemaakt, echter het schip is Italiaans grondgebied en de politie kan daar niks mee. Noch Stip noch Costa Cruises hebben het op een fatsoenlijke manier opgelost. Stip kon er niets aan doen en Costa reageerde niet. Ik heb mevrouw geadviseerd alle instanties of consumentenprogramma’s in te schakelen om alsnog schadevergoeding te krijgen. Ik ben heel erg geschrokken van het bericht. Mogelijk is het een toevallig incident echter dat een kapitein niet op komt dagen een een feestje belangrijker vindt, en de cruisemaatschappij niet reageert en mevrouw tewoordstaat vind ik schandalig en doet me nadenken.:mad:

Hoi,

Ik heb met de Costa Europa, Costa Luminosa, Costa Fortuna en de Costa Concordia gevaren en nog nooit heb ik iets meegemaakt wat niet ter plekke kon worden opgelost zonder veel ophef.
Wel is het zo dat op de Costa’s veel Italianen zitten en die zijn er luidruchtig.
Overal gebeurd er wel iets waar altijd de meningen verdeeld zijn, ik was er niet bij kan er dus ook niks over zeggen.
Hoewel ik geen kwaad woord wil zeggen over Costa, ik heb immers vaak met ze gevaren, zie je wel duidelijk het verschil met andere rederijen.
In Februari zijn wij met het gezin met Aida naar de Canarische Eilanden en Madeira geweest.
Ik kan zeggen een wereld van verschil, die duitsers zijn heel beleefd, rustig en erg gezellig.
Als ik kan kiezen dat met de Aida, helaas zit er ook een prijsverschil aan.
Het is wel zo dat Bier, tafelwijn en frisdrank tijdens alle maaltijden, dus van 12.00 -17.00 en 17.30-22.00 inbegrepen zijn, en aan het einde van je reis krijg je ook geen rekening voor het verplichte fooitje.

Bloesem Je hebt helemaal gelijk, alleen in een hut is niet te betalen.
Het was mijn bedoeling ook niet om zomaar zonder kennismaking samen op vakantie te gaan.

Meestal ga ik met mijn echtgenoot en dochter en 1 x per jaar met mijn moeder, de rest van het jaar zonder onze dochter.

En ik berijp zeker dat je niet op vakantie kunt zonder elkaar eerst te ontmoeten.

Je hebt helemaal gelijk, je kunt ook op dek staan om te genieten van al het moois om je heen.

Ik ben alleen van mening (door ervaring wijs geworden) dat een binnenhut wel veel voordeliger is, maar ook doordat je geen uitzicht hebt veel minder interesant is.

Heb je in Maart een binnenhut gehad? Probeer anders eens een balkonhut, ik garandeer je dat je nooit iets anders meer wilt.

Jacqueline