Magie & hedonisme in Thailand?

Beste deskundigen/liefhebbers van Thailand,

Schrik niet, mijn Thailandervaring bestaat uit zo’n dertig dagen Bangkok en drie dagen Chiang Mai. In Zuidoost Azië gebruik ik Bangkok namelijk vaak alleen als hub. Ik ga binnenkort voor een paar maanden richting SEA met als startpunt de voor mij zo bekende hub… Nu dacht ik, laat ik eens wat verder kijken in Thailand :smile:

Aan de ene kant ben ik geïnteresseerd in cultuur, geschiedenis en Boeddhisme van Thailand. Ik zoek tevens de (onbekendere) ‘magische’ plekken voor het mooie uitzicht, de rust e.d. Dus merk het graag als je iets bijzonders hebt gezien/gehoord. Hiervoor bestaat m’n lijstje tot nu toe uit Bangkok (uiteraard), Ayutthaya, Sukhotai, Chiang Mai en Pai. Wat vinden jullie ervan, mis ik bijvoorbeeld nog iets?

Aan de andere kant wil ik de hedonistische party- en strandcultuur eens ervaren. Welke eilanden/badplaatsen zijn hiervoor geschikt? Over de moon parties op Ko Pha Ngan heb ik zoveel gehoord dat ik het nu wel een keer wil zien. Anders Pattaya? Lijkt me wel hell on earth. Locals in Bangkok adviseren me meestal het eiland Ko Chang, waarschijnlijk een wat diverser alternatief?

Ben heel benieuwd naar de reacties, alvast hartelijk dank voor het meedenken!

:hippie:

Mocht je op Phuket vertoeven, dan zijn er twee tips: Op het meest oostelijke puntje van Phuket is een viewpoint, vanuit de verte kun je het zien, het uitzicht is magisch, en de plek wordt zeer weinig bezocht, omdat toeristen waarchijnlijk niet de moeite nemen.
Te ver weg, vinden ze wellicht.

Dan is er de zonsondergang op Phrom Thep , is ook iets wat je gezien moet hebben, de zonsondergang is al mooi, maar je moet er eigenlijk een keer of twee heen ( en op tijd komen !) om te zien hoe Aziaten dat beleven. Busladingen vol komen er naartoe.

Er is ook een groot standbeeld van een Buddha nabij het zuidelijkste punt van Phuket. Je ziet het al vanaf ver. Druk bezocht, maar als je toch in de buurt bent…

Nabij Krabi is er Wat Tham Seaua, de tijgertempel, 1272 treden met de trap voor een mooi uitzicht over Krabi.
Wordt bezocht, maar niet druk. Waarschijnlijk voor jou interressanter is de grottempel ( ook nog ff 200 treden) erachter.
Er is maar een woord voor: Bizar.

Het zelfde woord is van toepassing op Wat Khaek, de bizarre beeldentuin nabij Nong Khai.

Hans.

2 likes

Top Hans! Zoek inderdaad van die dingen waar andere toeristen niet de moeite voor nemen.

Interessante invalshoek, beleven hoe andere toeristen iets beleven.

Alleen al het woord ‘bizar’ maakt me zeer nieuwsgierig.

De stilte en het magische vind je in Chiangmai namelijk in het woudpark genaamd :Wat Umong!
Je moet dit beslist gezien hebben ,ook is het niet al te bekend bij de gewone toerist,Dennie!

1 like

Wat Umong klinkt goed Georges, staat op mijn lijst om te bezoeken in Chiang Mai!

Tsja, ik kan niet anders zeggen dan stap eens op de fiets in Bangkok en ga met onze Colors of Bangkok tour mee. Je zult in plekken in Bangkok komen waar je zelf op eigen gelegenheid nooit zult komen en bezoekt o.a. de ‘Jungle van Bangkok’ en een aantal van de slums.

De Full Moon Party’s op Koh Phangan zijn helaas niet meer wat het ooit geweest is. Ik vond het 8 jaar geleden al erg massaal en dat is er niet minder op geworden. Niet mijn ding in ieder geval.
Geen Full Moon, maar wel voldoende te doen zijn bijvoorbeeld Chaweng op Koh Samui en Patong Beach op Phuket.
Koh Chang is een prachtig eiland en zeker de moeite waard, maar het ligt er wel aan in welke periode je er naar toe gaat.
Een van mijn favoriete strandbestemmingen is Koh Samet, prettig eiland om een aantal dagen te verblijven. Helaas vorige week niet al te positief in het nieuws gekomen door een olielek waardoor met name stranden in het westen en noorden van het eiland zijn vervuild…

1 like

Als massaal betekent dat je met duizenden op een strand staat te springen op versplinterd glazen en brandende peuken, dan is dat mij misschien ook iets te… Maar goed, ik ga me nog eens goed verdiepen in de plussen en minnen van alle Thaise eilanden/badplaatsen :smile:

Het is een rustige full moon party als er pakweg 8000 man zijn en een drukke is 15 tot 20 duizend

Sent from my GT-I8190N using Wereldwijzer

Ben momenteel in een laid-back stadje met de naam Ubon Ratchathani. Ben dus in het Noord-Oosten van Thailand, daar waar de Isan cultuur heerst. Las ergens dat in dit gedeelte van Thailand de mensen het gelukkigst zijn. Het heeft hier wel iets magisch en puurs met de eerlijke/vriendelijke mensen en de groene natuur zo aan het einde van de regentijd. Drie toeristen in drie dagen gezien :smile:

Half moon is een stuk kleiner en aangenamer dan de full moon, mooie locatie in de jungle van Ko pha Ngan.
En in het noorden zou ik eerder naar Mae Hong Son gaan dan naar Pai. Pai kwam op ons over als één grote Khao San Road, al liggen er rond wel enkele looie plekjes.