Madagascar, zomer 2016. Who's joining?

Hoi!
Ik ben Marleen, 20 jaar als ik op reis ga. Ik studeer en woon in Zwolle en wil deze zomer graag m’n eerste echte reis maken.
Voor mezelf heb ik al een aantal dingen die ik graag wil doen en zien.

• Ile sainte marie, een eiland aan de oostkust waar je walvissen kunt spotten en kunt duiken.
  • Per trein van Fiarantsoa naar Mankara. Dwars door de jungle:)
  • Kamperen in Isola national park waar ze mooie natuurlijke zwembaden hebben.
  • Stiekem wil ik ook heel graag naar Nosy be in het zuiden, zo’n heerlijk Bounty eiland, maar dit is nog twijfelachtig.
  • Aapjes spotten, heeeel veel aapjes spotten

Ik ben van mezelf een enthousiast persoon en wil graag zo veel mogelijk zien van het land met eigenlijk zo min mogelijk geld. Ik hoop dat er in m’n reis plek is voor mooie lange wandelen op mooie plekken, lekker eten en drinken, avontuur, en heerlijke dagen strand.
Ook wil ik graag zoveel mogelijk per openbaar vervoer reizen, gewoon over de wegen en gewoon tussen de bewoners van Madagascar.
Ik wil zelf graag zo lang mogelijk op reis om m’n zomer zo goed mogelijk te benutten.
Als jij zelf maar 3 weken kunt, ook top toch? Al kun je maar 3 dagen, het lijkt me heel leuk om gewoon wat Nederlanders tegen te komen en hiermee wat van het land te bekijken.
Leeftijd maakt me eigenlijk totaal niet uit, zolang je je maar een beetje kunt vinden in de dingen die ik beschrijf:)
Lijkt dit je wat? Gooi dr snel een reactie in!
Lieve groetjes Marleen

Hoi Marleen, klinkt leuk! Ik ben wel wat ouder, 36 jaar en heb niet heel veel reiservaring. Ben wel geëmigreerd geweest naar Spanje en ben sinds lange tijd vrijgezel. Lijkt me leuk om te reizen en veel natuur te zien. Ben niet echt een stadsmens. Stuur me anders een appje als je wil. 0683382570 groeten, Roelof

Openbaar vervoer is echt af te raden in Madagaskar… Sorry dat ik het zeg. De wegen zijn zo ontzettend slecht en je kunt heel lang wachten totdat er een busje komt (soms langer dan een dag). Je kunt beter een chauffeur huren, is helemaal niet duur.
En de aapjes zijn geen aapjes maar lemuren :wink:
Ik was in juni in Madagaskar en vond het fantastisch daar! Veel natuur en mooie wandelingen. Isalo national park is bijzonder!