Hallo,
We zijn onze reis aan’t plannen en hebben enkele vragen.
We hebben gehoord dat een tocht naar Choquequirau zo boeiend is. Daarom hebben we gedacht van deze trekking te doen i.p.v. de Machu Piccho.
Van de andere kant is het misschien mogelijk om ze beide te doen. De Machu Piccho alleen bezoeken
en de trekking naar de Choquequirau te doen. Gaat het dan niet wat veel zijn,en is dit haalbaar?
Welk van de twee is het interessantste en wat zouden jullie doen?
Hoi!
Mijn naam is Valérie Demol en woon ondertussen al bijna drie jaar in Peru (Cusco).
Je stelt een erg interessante vraag. Machu Picchu is gekend als één van de zeven wereldwonderen net zoals de Chinese muur, de Tajmahal, etc. en daarom dus erg populair! Choquequirao is dat niet! Machu Picchu is om die reden dus ook toeristischer, beter georganiseerd en veel beter bereikbaar.
Je kan met de trein gaan of een trekking doen, er zijn tal van mogelijkheden. Het is zoiezo veel mooier dan Choquequirao, dat eigenlijk nog niet is afgewerkt voor toeristen. Om die reden is het ook veel minder toegankelijk, je moet minstens twee dagen stappen en kamperen om er te geraken, en ook twee dagen stappen om terug te keren naar Cusco. Het is een niet te onderschatten trekking die je zeker georganiseerd moet lopen, zonder gids is hij vrij gevaarlijk, zeker in het regenseizoen, dan raad ik het zelfs helemaal af!!
Ik startte een jaar geleden een reisbureau op met mijn Peruaanse vriend, wij werken voornamelijk met Belgen en onze prijzen zijn erg schappelijk aangezien we nog “nieuw” zijn. Neem zeker eens een kijkje als je interesse hebt (http://www.i-peru-travel-tours.com) of stuur ons maar een mailtje als je meer info wil!
Ik hoop je toch wat uit de nood te hebben geholpen met mijn info! Alvast veel plezier in Peru!
Groetjes,
Valérie