Wij gaan waarschijnlijk in september voor 3,5 weken naar Peru en zouden graag de choquequiaro trek doen van 4 dagen.
Heeft er iemand deze trek al gelopen en raadt hij deze aan?
Of toch beter de Incatrail (maar lijkt me minder leuk door het massa toerisme) of de Salkantay Trek?
Alle suggesties zijn welkom.
Vriendelijke groeten,
Kristien
Ik heb zelf 1 maal de Choquequirao trekking gelopen in 2006 op eigen gelegenheid.
de trek zelf is erg mooi, echter hij is erg zwaar. 2 dagen berop en 2 dagen bergaf. Vanaf 1200 tot 3100 meter. Veel zwaarder als de Inca trail dus.
Voordeel; bijna geen toeristen, schitterende uitzichten, en de zeer interesante ruine van Choquequirao.
Nadeel; heen en terug op hetzelfde pad, geen machu picchu bezoek
ik vind het altijd jammer dat men zegt dat de Inca Trail zo Massaal is. Dat is niet waar. Er zijn 250 toeristen per dag die de trekking starten, en op grote gedeeltes van de trek loop je gedurende uren volledig alleen, en kun je genieten van al het moois van de Inca Trail. De andere 250 wandelaars, zijn gidsen, dragers en koks, en deze mensen rennen over de trail waardoor deze mensen niet meetellen.
Op de kampen is wel druk, dat is wel waar, en op de laatste dag staat er een lange rij te wachten om het laatste checkpoint bij De Inti Punku om Machu Picchu te zien liggen maar voor de rest vakt het reuzen mee. De Inca Trail loop ik 2 maal per jaar vanwege mijn werk.
voordeel; de mooiste trekking van allemaal, een schitterende aankomst bij Machu Picchu
nadeel: je moet ver op voorhand reserveren, waardoor je een vaste planning moet maken, op de kampen druk
de Salkantay trekking is ook zeer mooi, volledig in de natuur genieten van al het moois dat de regio te bieden heeft. Hier weinig toeristen, ongeveer een gelijk aantal dan de Choquequirao trekking. Uiteraard maak je ook een bezoek aan Machu Picchu.
Nadeel; Hij is wel zwaar, en het kan in de nacht zeer koud zijn in de tent. ik heb deze trekking ook 1 maal gelopen in 2008
conclusie: alle treks zijn mooi en hebben zijn voor en nadelen
2 likes
Dank je wel voor de info! Als de Incatrail de mooiste trail is, dan gaan we misschien toch nog van idee veranderen.