Maatregelen tegen Malaria??

Goedenavond mensen.
Wij gaan binnenkort een aantal weken naar Maleisie. Omdat het ons niet helemaal duidelijk is hoe de stand van zaken is omtrend Malaria, deze oproep. Moeten wij naast anti-muggen maatregelen als Deet nog medicatie slikken ter voorkoming van Malaria, of is dit niet nodig?

m.v.g. J&E

Hallo,

Wij zijn nu zelf in Maleisie en wij nemen niks. Wij sprayen wel goed met deetspul. Verder dragen we vaak lange kleren. Ik heb in nood 12 pillen bij me van malarone die je kunt nemen achter elkaar als je denkt de verschijnselen te hebben.
Verder zijn de faciliteiten van ziekenhuis hier erg goed en aanwezig. Bij hevige koorst gelijk naar het ziekenhuis gaan.

gr van Moira

Hey J & E,

Check even bij de GGD, die hebben goed advies. Ik ga ook, en heb nagevraagd bij de GGD (ik moest toch voor nog een shotje :wink: ), ik hoef geen anti-malaria spul te gebruiken. Wel inderdaad veel Deet smeren en zo veel mogelijk voorkomen dat je gestoken wordt.

Veel plezier!

Groetjes Buttrfly

Hey hoi,
Vorig jaar Maleisie geweest, alleen malarone hoeven te slikken op Maleisisch Borneo. Voor de rest was DEET smeren afdoende.
TIP: Als je naar TN gaat spuit dan DEET op je sokken (tegen de bloedzuigers)
Greetz

ga eens by je huis arts langs of bel met het travelcentre in rotterdam by het havenziekenhuis ik heb altyd tableten geslikt alleen als je echt het oerwood ingaat dan zeker doen maar neem effe contact op zijn wel duur hoor maar je moet niet bezuinigen op je gezondheid goeie reis doei