Malaria pillen voor Maleisie?

Weet iemand toevallig als je voor Maleisie ook malaria pillen nodig hebt?
Groetjes Suus

Hallo,

Ligt eraan in welk deel van maleisie je gaat reizen. Je hoeft alleen malariapillen in te nemen als je diep de jungle ingaat. Maleisie is voor de rest Malariavrij.

gr van Moira

Gelukkig, we willen wel naar taman negara. Is het daar ook malaria vrij?
Groetjes Suus

Hallo,

Zover ik het weet is alleen Borneo de diepe jungle niet malaria vrij maar het andere deel van Maleisie is helemaal malaria vrij.

gr van Moira

Dankje wel! Groetjes

Voor Taman Negara wordt normaal gesproken geen malaria profylaxe voorgeschreven volgens mij, maar je moet wel voldoende anti-muggen maatregelen nemen. Ga je naar Borneo en ga je daar de jungle in, dan zul er niet echt aan ontkomen.

Hoi!
Voor de Taman Negera voldoende deet (dat stinkende anti muggenspul) meenemen. Een linnen broek en dun t-shirt met lange mouwen is ook zeker aan te bevelen.
Malariapillen zijn er niet nodig.
Wij waren trouwens erg blij met ons zaklampje wat we bij ons hadden.

Ik vertrek 7 mei naar Maleisie, en voor zo’n 10 dagen ongeveer in Borneo. En ik ga daar dus ook de jungle in en dus ook de bedoeling om Malaria pillen te nemen… heb heel lang zitten twijfelen, en veel zitten lezen op internet en heb besloten om geen malaria pillen te nemen!

Ik smeer me van boven tot onder helemaal in met deet, doe lange broek/trui aan en slaap met klamboe.

Ben heel erg gevoelig voor medicijnen, heb zelfs een keer zitten hallucineren toen ik slaap tabletten had gekregen (hele lichte) voor de vliegreis naar bali. Vorig jaar ben ik in Laos geweest ook zonder die pillen en nergens last van!