Malaria en inentingen voor Baku national park in Borneo na niertransplantatie

Hoi, Ik ben Ingrid. Nieuw op deze site en nog erg onbekend hiermee. Ik heb een vraag. Ik ga in november / december naar Maleisie en wil ook een stop van ongeveer 4 dagen maken in Borneo om naar Kuching/ Bako national park te gaan. Ik heb een niertransplantatie gehad en daardoor een verminderde weerstand en sneller kans op infecties. Ik mag dan ook geen malariapillen slikken. Nu is mijn vraag; is het wel veilig om dat naar Borneo te gaan voor de paar dagen zonder pillen? En is het zowiezo veilig voor die paar dagen w.b. gezondheid en infectiegevaar? En heeft iemand nog tips hoe ik dan het beste kan reizen vanuit Kuala Lumpur? En wat ik vooral niet moet missen? En hoe zit het met het regenseizoen? Ik heb gezien dat het oosten van Maleisie dan niet toegankelijk is, maar is in Borneo dan geen regenseizoen? De GGD is erg streng. Die raden me het af en ik moet dan volgens hun malariapillen slikken en zou ook niet naar het Taman negara park in Maleisie mogen vanwege Malaria. Maar ik hoor zoveel verschillende dingen van anderen. Die zeggen weer dat het geen kwaad kan. Ik hoop op veel tips! Dank je wel

Hoi,

Ik heb ook problemen met inname van de gewone malariatabletten (malarone en lariam) en mij is doxycyline voorgeschreven. Dit is antibiotica en even betrouwbaar als de malairatabletten. Misschien kan je daar eens met je arts over praten?
Groetjes en fijne reis,
Linda

Toen ik in Borneo was hoefde ik voor een verblijf van minder dan 7 dagen geen pillen te slikken. Wel goed beschermen met bedekkende kleding en DEET! Ik heb nog nooit berichten gehoord over Malaria in Taman Negara? Ik heb daar zelf niks geslikt.

Doxycline heeft als bijwerking een verhoogde kan op vaginale schimmel en een verhoogde gevoeligheid voor de zon. Even op lettten dus.

Wat vervoer betreft: kijk eens op www.airasia.com voor vluchten van KL naar Borneo.

Ik ben zelf naar Kuching geweest. Daar heb ik het Bako National Park bezocht, de orangutans en een longhouse bij de Iban.