Malaria Borneo

Hey,

Hoe zit het met malaria op borneo.

Wij gaan de volgende trip maken:
Tawau
Danum Valley
Sukau
Sandakan
Sepilok
Turtle Island

Alvast dank voor de reacties!

Groetjes, LoAded

Wellicht verstandig om deze vraag te stellen aan de ggd.

Kijk ook eens op lcr.nl

Gisteren de malariatabletten opgehaald voor onze reis.

Na het lezen van de bijsluiter, vroeg ik me af of het niet verstandig is om een aantal extra pillen mee te nemen (voor het geval je binnen het uur ziek zou worden).

Is malarone ook verkrijgbaar in maleisie zelf?

Hallo…

Ben net terug van een maand maleisie en borneo. Het is handig als je malerone slikt om een maagbeschermer mee te nemen.

Ik ben met die troep gestopt omdat ik er veel te veel klachten van kreeg.

het is zeker in een maleisische apotheek te verkrijgen (malerone). het is een kostbare aangelegenheid maar wel aan te raden voor Borneo als men de binnenlanden intrekt (jungle) …

Tevens moet je uitkijken voor Denque (mug overdag) goed insmeren met Deet of OFF (spuitbus) ook daar te verkrijgen…

Veel plezier en mocht je nog vragen hebben dan kun je me altijd schrijven.

Groeten Miss Seychellen

Beste miss Seychellen,

Bedankt voor de tip, we hebben altijd maagtabletten bij ons dus dat is handig om te weten.

Die spuitbus OFF, waar is dat verkrijgbaar? In de apotheek of in supermarkt? Werkt dit beter dan de Careplus 50% Deet?

Groetjes

Beste Loaded,

Dit is te verkrijgen bij verschillende apotheken of drogisterijen. Careplus 50% Deet werkt op zich best goed. Op Borneo heb je zandvliegen/ vlooien kijk daar wel een beetje voor uit, ze kunnen eitjes onder je huid leggen die larven worden. Kijk maar eens op google…

Tip: nooit zonder slippers ergens lopen, zelfs niet in je hotelkamer…

Groeten Miss S… and have fun!