Hoe beschermen jullie je tegen malaria?

Naast het slikken van malariatabletten en goed insmeren met DEET vroeg ik me af of jullie je altijd helemaal ‘dicht’ aankleden en dichte schoenen aantrekken? Ik was niet van plan om dichte schoenen mee te nemen maar nu twijfel ik ivm malaria? We gaan 1 week naar Lombok - gili’s.

Het lijkt me zo warm… een vest en lange broek en dichte schoenen met dat zweet-klimaat daar.

Zou DEET genoeg zijn dat je wel gewoon nog een jurkje aan kan en slippers of toch veel lange mouwen/broeken mee?

Hoe doen jullie dat?

ik word niet snel gestoken.

ik heb 's avonds altijd wel een dunne lange broek aan, en vaak een dun bloesje/shirtje met lange mouwen. luchtige kleding is echt niet warm.

dichte schoenen draag ik meestal alleen bij een trekking, niet 's avonds. (ik neem ze wel mee.) als ik ergens ben waar veel muggen zijn, doe ik ze soms wel aan.

op lombok en de gili’s nooit echt last van muggen gehad.

Ik ben zowel op Bali, als op Lombok (en Komodo, Rinca etc) heel veel gestoken. Ondanks dat ik 3 soorten muggenspul had (ook met Deet en ook OFF wat je daar zelf kan kopen. Het hielp bij m’n reisgenoot allemaal wel, maar bij mij niet!! Maar heb verder geen maatregelen genomen zoals lange broek, schoenen enzo 's avonds. Soms een vestje dat wel. In Lombok had 1 hotel op de kamers van die apperaatjes die je in het stopcontact kan steken. Geen mug te zien! (maar ja, dat is alleen dan op de kamer) Het apparaatje is klein en het is gewoon in de supermarkt daar te koop, evenals de navullingen en goedkoop. Heb het dan ook gekocht. (hoewel het niet echt goed voor je is natuurlijk…) Malariatabletten daar kan ik niet tegen (tegen beide niet) dus dat heb ik niet genomen maar goed op de symtonen gelet. Misschien een beetje dom allemaal maar tot op heden is het goed gegaan. Alleen die jeuk…grrr…

Probeer eens Caladine lotion, bij mij helpt dat heel snel. Gelukkig lusten de muggen, op een enkele na, mijn bloed niet. :disgust:

1 like

Kan je daar ook makkelijk DEET kopen? Is vast een stuk goedkoper dan hier…
Dat spul in dat stopcontact klinkt ook wel goed, dat heb je hier ook geloof ik.

Ik heb er wel naar gekeken maar de prijs maakte niet echt heel veel uit, als ik het goed goed onthouden heb (sorry). (net als zonnebrandmiddel trouwens, vond ik af en toe zelfs duur).

Het apparaatje daar hebben ze versch. merken van. Ik heb dezelfde als het hotel genomen omdat dat hielp. Het heet Hit(-mat) Anti Nyamuk de prijs die er op staat is 9.500 rp. er zaten 3 gratis navullingen in. Echt een koopje dus. De navullingen weet ik niet meer (goedkoper nog) Doe het niet te dicht bij je hoofd bij het bed. (het is en blijft natuurlijk gif…maar ja, euh…DEET is dat ook, maar dan goedgekeurd. Maar dan verkies ik iets wat helpt bij mij. Je gebruikt 1 navulling per nacht of dat de navulling verkleurd is. Blijft dan nog: wat doe je buiten de hotelkamer…

Ik zal 'ns naar dat middel wat Sumbar schreef kijken als ik daar ben. Gewoon jammer dat er verder niets bij me helpt of waar ik dan weer allergisch voor ben… Veel mensen daar zweren bij het middel OFF maar dat hielp bij mij ook totaal niet maar altijd het proberen waard.

bedekkende kleding beschermt natuurlijk altijd!

Plaatselijk te verkrijgen is SOFFELL met 13% Diethyltoluamide.
Het is veel goedkoper dan bv “muggenmelk” of andere in Europa te
verkrijgen anti-muggen smeersels.
Het is in twee geuren : sinaasappel of geranium.
Het werkt bij mij prima.