Maatje gezocht: Voor liften, couchsurfen and homstays

Hallo Vietnam reizigers,

1 december kom ik aan in Vietnam, op dit moment ben ik in Thailand. Ik kom aan in Ho chi Min city en ik wil dan doormiddel van liften, couhsurfen, gewoon bij mensen aankloppen voor een slaapplaats etc. door Vietnam reizen richting het noorden.

Iemand zin om deze uitdaging met mij aan te gaan. Ik heb zelf nog niet erg veel lift ervaring, maar 1x moet de eerste keer zijn.
Mijn budget voor mijn Azie reis is niet zo groot en hoe langer ik ermee kan doen, hoe langer ik weg kan blijven. En dit leek me ook wel een hele leuke uitdaging. Ik hoor het graag of er iemand mee wilt.

Groetjes,

Nancy

Hey,

Moet je wel mee oppassen hoor. Zover ik de Vietnamese wet ken, is het verboden om “zomaar” bij iemand thuis te slapen. De gastheer zou eerst toestemming moeten vragen aan de lokale politie.

Voor verblijf in hotels en hostels heb je echt niet veel nodig, 10 euro per nacht als je wat zoekt en onderhandelt, 5 als je geluk hebt. Liften hetzelfde, reizen door Vietnam kost twee keer niets, waarom risico’s nemen met liften?

Veel plezier

Hallo nancy,

Duke heeft het helemaal bij het rechte eind.

Ook voor wat betreft het reizen, voor 80 usd reis je 2100 km ( van Hanoi naar Saigon ) met de open bus.

gr.
Ton.

Hoi Nancy,

Ik kom 7 december aan op Hoi Chi Min en ik ga een rondreis maken van 2 maanden door Nam, laos en Cambodja. Ik iwl ook stukken alleen reizen maar als het uitkomt lijkt het me leuk op een stuk liftend op avontuur te gaan. Laat het me weten als het in je schema past.

Gr, Jeroen