40 dagen vietnam zijn achter de rug. En het was schitterend. Reisverslag ga ik dan eens starten met schrijven.
Als er vragen zijn, ik ben er om ze te beantwoorden ![]()
Leuk! Fijn dat de reis goed is bevallen!
Groetjes, Anne
hoi,
ik benieuwd hoeveel je euro je hebt opgemaakt… als je dat wilt vertellen natuurlijk, ik ga 6 weken en ben op zoek naar een gemiddelde, ik las hier op het forum dat 4 weken rond de 1000 moet zijn…
en hoe zijn de guesthouses in vietnam over het algemeen?
groetjes
ah de Euro
Maand 1: heb ik een 600€ gebruikt. Enkel 200€ verloren aan easy riders.
Maand 2: 350€
Dus als je wat ervaring hebt. Kun je het doen rond de 600€
Wat zit er in:
Excursies: 4 excursies: neem rond 250€ (3 daagse halong bay, 2 daagse minority village) hierbij is natuurlijk 3 daagse easy riders niet gerekend.
Eten: Alles, straat en af en toe restaurant.
Slapen: Hotel aan 6€ de nacht en wat couchsurfing
Vervoer: Bus en trein. (trein is super)
Wat souvenirs en drank ![]()
Totaal verbruik 1150€ ter plaatste.
Heb leren afdingen, nu mag ik wel zeggen dat ik er meester in ben.
WOW couchsurfing, interessant zeg! KAn je daar meer over vertellen? Ik ga zelf 2 maanden en om steeds in een hotel te zitten is ook zo suf. Overigens €6 per nacht, dat is dormitory i presume?
Voor de €6 heb je buiten Ho Chi Minh City en Hanoi een hotel. Anders een dormitory (meestal rond de 4 euro) Mooie basis.
Voor de couchsurfing kun je goed toepassen in weerom de grote steden. Dus je hebt de website www.couchsurfen.com en maak daar een account, profiel opstellen. En dan ontdekken waar je kunt couchsurfen. Ik raad je aan waar je aan komt om te couchsurfen (als je nog geen ervaring hebt met Azië) en je bent dan ook niet alleen :).
Je hoeft zeker niet enkel de toeristische route volgen. En je kunt veel zelf ontdekken zonder dat je een toeristische bus nodig hebt. (er zijn uitzonderingen bv. Halong Bay)
Als je nog vragen hebt stel ze maar.
Kun je specifieker zijn? Heb je een adres? En hoever reizen is het dan naar de old town?
Hoe lang heb je bij 1 familie overnacht/ couchsurfed?
Ik ben ook net terug van ongeveer een maand vietnam (en een mini-stukje cambodja). In die maand heb ik 600 euro uitgegeven, zo’n 20 euro per dag dus. Hierbij zit een vliegreis Hue-Hanoi (kon niet anders door overstromingen); 3 daagse tour halong bay en 3 daagse tour sapa. En nog meer excursies, maar dat kost daar ook allemaal niks. Je bent zo voor 5 dollar een dag weg met de bus om bezienswaardigheden te bekijken.
Voor het slapen zijn wij nooit meer dan 5 dollar per persoon kwijt geweest. In HCMC zelfs voor 3,5 dollar geslapen (overigens geen dorms). Nu ben ik snel tevreden; een redelijk bed en douche en het is goed.
Eten kan je zelfs nog veel goedkoper doen dan dat wij deden (of veel duurder). We aten soms bij de echt lokale goedkope tentjes, maar soms ook ‘wat duurder’. In de categorie ‘wat duurder’ ben je dan nog voor zo’n 7.5 dollar met z’n tweeen klaar.
Ik vond het iig een heerlijke reis en zit nu nog met ontzettende heimwee naar de foto’s te kijken ![]()
Ik ben ook snel tevree, zolang het maar stil is. Kun je mij het adres in HCMC geven?
Waarom heeft men het toch steeds over $ prijzen? Je kunt toch gewoon in Dong betalen?!
Ik zal even kijken of ik het adres kan vinden; het was echt soort van bij iemand thuis in een klein steegje. Maar ik weet dat ik iig een foto heb gemaakt van het ‘uithangbord’, dus die zal ik even zoeken.
Dat van de dollars is denk ik omdat mensen dan meteen weten hoeveel het ongeveer is; 150.000 dong zegt dan misschien iets minder.
Je kan daar overal met dollars betalen, maar wij pinden daar ook gewoon de dong. Vaak moet je er wel nog expliciet om vragen dat je in dong wil betalen en niet in dollars.
Ik denk dat dit een verkeerde URL is. Ik kwam tenminste op een algemene reclamesite terecht.
René
Google als alternatief ![]()
Hier heb je de juiste website: http://www.couchsurfing.org/
[Voor de €6 heb je buiten Hanoi een hotel.] Hiermee bedoelde ik bv. Quy Nhon (ander stadje) of Dalat. Daar zijn de hotels goedkoper.
Naar verblijf plaatsen raad ik je aan, ter plaatse ontdekken, internet, reisgids (ik gebruikte rough guide en ben tevreden).
Gebruik maar de dong. Beter om af te dingen (niet eten afdingen,…) Bv. 150000 dong naar 120000 dong ipv 6 naar 5,5 dollar.
Hier wat info: http://goseasia.about.com/od/vietnam/a/vnmoney.htm
Ga anders achter een reisgids in de bib.