Hallo, binnen enkele maanden vertrek ik naar Thailand dit gedurende een maand
Ik heb enkele boeken uitgelezen en zou graag volgende zaken bezoeken :
Ik land in Bangkok daar zou ik een dag of 2 verblijven, zo naar
Ayutthaya
Chiang mai
Mae Hong Son
Chian RAI
Enkele tips wat ik nog kan bezoeken???
Ik zou graag Siem reap en angkor Wat in Cambodja bezoeken
Het moeilijkste is dat ik nu maar 15 dagen meer in het land mag blijven
In deze periode (15dagen dus) zou ik graag nog naar deze steden, dorpen gaan:
Pattaya
Ko phangan
Ko Samui
Krabijzer ko phi phi
Phuket
En zo weer naar Bangkok
Kunnen jullie me soms helpen???
Is dit te doen?
Hoeveel dagen zou ik verblijven per dorp/stad???
Verbindingen hoe en waar?? Trein / bus???
Weten jullie ook de truks van de oplichters, zo weet ik al dat je op een bus of trein niks mag aannemen van andere reizigers omdat ze er soms een slaapmiddel indoen!wat moet ik zeker bezoeken in deze dorpen,
Is er al iemand naar de long-necks of giraffenvrouwen (mensen met koperen ringen rond hun nek) geweest???
Doe ik dit best via een reisbureau’s?? Duur?
Ik weet het veel vragen, maar hopelijk vinden jullie het wel goeie vragen
Alvast bedankt en tot spoedig
Ik zou niet naar de longnecks gaan. Deze vrouwen doen het vast heel goed op de foto, maar ze worden exploiteert voor toeristen. Ze krijgen nauwelijks geld voor wat ze doen, ze hebben geen rechten en zijn vaak statenloos. Ga eventueel naar het Hill Tribe museum in Chieng Mai of Chieng Rai voor wat meer achtergrond informatie.
Daarnaast denk ik dat jullie veel te veel plaatsen wilt bezoeken in een maand. Vergeet niet dat reistijden in Thailand langer zijn dan in Nederland, en wegen slechter.
Stimi, je vertelt niet welke boeken je gelezen hebt, maar klaarblijkelijk hebben die je niet duidelijk gemaakt, dat reizen naar en met name in Zuidoost-Azië toch wat factoren kent, die je als reiziger in Nederland of (een groot deel van) West-Europa niet kent.
Het door jou geschetste programma is te overladen. Te veel bestemmingen, bestemmingen die vaak op geruime afstand liggen van andere genoemde bestemmingen. Niet alleen is het programma te overladen vanwege het aantal bestemmingen en de af te leggen afstanden, maar ook heb je kennelijk in het geheel geen rekening gehouden met benodigde reistijden. Reistijden die vaak langer zijn, dan die je voor een vergelijkbare afstand in Nederland/West-Europa nodig hebt.Afgezien van binnenlandse vluchten, kan denk ik gemiddeld gesteld kan worden, dat reizen door het land hier wanneer gebruik gemaakt wordt van andere vervoermiddelen dan het vliegtuig, langer duren dan vergelijkbare reizen in Nederland/West-Europa.
Dit in tegenstelling tot de kosten, die zijn in Thailand normaliter aanzienlijk voordeliger dan bijvoorbeeld in Nederland.
Ik adviseer je in ieder geval, om - rekening houdend met het gegeven, dat je over maximaal dertig dagen reistijd beschikt en je kennelijk het nodige aan bestemmingen in diverse delen van Thailand wilt bezoeken - (deze keer) niet naar Cambodja te reizen, maar om je te beperken tot een aantal bestemmingen in Thailand.
Hoe je reis te organiseren? Dat is sterk afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Het is in Thailand in ieder geval goed te doen, om ter plekke vervoer met bus, trein, minibus, vliegtuig en dergelijke te (laten) regelen. Maar voel je je prettiger wanneer dit soort zaken vooraf geregeld wordt, dan kun je ook het nodige vanuit Nederland (reisbureau en/of online) regelen en boeken.
Hetzelfde geldt in feite voor verblijf in hotels, resorts, guesthouses en dergelijke. Ter plekke regelen geen probleem (behalve de periode tweede helft van december, waarin westerse feestdagen vallen, die vaak tot gevolg hebben, dat veel hotels en dergelijke zeggen, dat ze volgeboekt zijn). Ook hier is van toepassing, dat wanneer je je prettiger voelt om dit soort zaken vooraf georganiseerd te hebben, dat ook hiervoor geldt, dat dit met behulp van een reisbureau of online prima te doen is.
In de praktijk komt het vaak voor, dat het boeken van een hotel of iets dergelijks online, voordeliger is, dan wanneer je ergens een hotel binnenloopt en vraagt naar de prijs voor een overnachting.
Hoe je een en ander verder ook wilt plannen en organiseren, veel plezier daarbij en eveneens een prettige reis gewenst.
Wellicht is onderstaande iets voor je, wij hebben een soortgelijke reis gedaan, maar dan andere eilanden. Chiang Rai hebben we overgeslagen.
VLiegen kan erg veel reistijd schelen.
Cambodia in je reis is prima te doen en omdat je thailand voor een week verlaat krijg je een nieuwe visum bij binnenkomst, welke weer 30 dagen geldig is.
- Huis–> Bangkok
- Bangkok
- Bangkok
- Bangkok
- Bangkok –> Ayutthaya–> Bangkok
- Bangkok –> Siem Reap (train)
- Siem Reap
- Siem Reap
- Siem Reap –> Phnom Phen
- Phnom Phen
- Phnom Phen –> Bangkok (vliegen) –> Vliegen op Chiang Rai
- Chiang Rai
- Chiang Rai
- Chiang Rai –> Chiang Mai
- Chiang Mai
- Chiang Mai
- Chiang Mai
- Chiang Mai
- Chiang Mai –> Phuket
- Phuket
- Phuket
- Krabi
- Krabi
- Krabi
- PhiPhi
- PhiPhi
- PhiPhi
- Krabi –>Bangkok
- Bangkok –> Huis
Hey, bedankt voor u bericht, je mag weer 30dagen blijven, omdat je met het vliegtuig ben weergekomen, weet u soms hoeveel dat gekost heeft?
Bent u tevreden over u reis,zijn er dorpen/steden erbij dat u langer of korter zou doen?
Hoeveel kost zo’n ticket retour ayutthaya- Bangkok?
Zijn er plaatsen dat u niet meer zou doen,
Ik was van zin om de longnecks naalden, zeep enz te geven, denk wel dat ze dat zullen leuk vinden, als niemand ze meer gaat bezoeken denk ik dat ze ook zelf meer inkomsten zouden kwijt zijn
Als ik per stad of dorp 2 dagen uittrek heb ik nog zo’n 4 tot 5 dagen reistijd, maar jullie hebben wel gelijk, wat zouden jullie dan weglaten? Het ziet er allemaal zo leuk uit, Cambodja wil ik echt wel doen
Kan ik vanuit chiang mai of chiang rai Naar Cambodja vliegen? Zou veel doen aan de reistijd vermoed ik, weet iemand soms de kostprijs hiervan???
Mvg gino
Een visumvrije entree is gratis.
Zou je zelf een hele dag jezelf tentoon willen stellen voor een stukje zeep en een paar naalden? Ik zou liever een vrij leven willen hebben (dus niet doen wat een ander zegt zonder daarvoor betaald te worden).
Lees dit eens:
http://travel.cnn.com/bangkok/life/gallery-thailands-longneck-women-controversial-tourist-attraction-154136
http://thereandbackagaintravel.com/thailand-hill-tribe-karen/
Prijzen voor vliegtickets in de regio kun je vinden op sites als Thai Airways, Nokair, Air Asia enz. Voor overige prijzen raad ik een reisgids als de Lonely Planet aan.