Maand Thailand in juli met vriendin

Beste forumgebruikers en lezers,

Ik kijk al een tijdje rond op dit forum en leer veel van de vele tips. Nu is het echter toch tijd om zelf een bericht te posten. Ik (19jaar) vertrek eind juni (29e) naar Thailand samen met mijn vriendin (18jaar). We zullen 24 juli weer terugvliegen. Het ticket is geboekt, en ook de eerst accomodatie icm vliegveldtransfer is gereserveerd. Er blijven daarbuiten natuurlijk nog veel dingen over om vast te leggen en daarom wil ik graag wat hulp en tips vragen.

Het plan dat nu staat is nog niet heel uitgebreid, mede omdat ik vaak heb gehoord dat het leuk is om zelf te ontdekken, en in het land te horen waar je nou echt naartoe moet. Wel staan een aantal dingen nu vast. Zo willen we na even wennen aan het land, de mensen en de temperatuur, na 4 dagen Bangkok verlaten om richting het noorden te gaan. We bezoeken sowieso Chiang Mai, maar voor de weg er naartoe wil ik graag nog wat tips krijgen. Ik heb namelijk nog weinig schattingen gemaakt van de tijd die het zal duren om te reizen. Raden jullie aan om op de weg naar het noorden via Ayutthaya te gaan? Of misschien via Kanchanaburi te reizen op de heen of terugweg. En is het nodig om van te voren de nachttrein naar Chiang Mai te boeken?

Dat is het eerste gedeelte van de reis. In Chiang Mai en mogelijk in Chiang Rai willen we veel van de jungle zien en de stad beleven. Daarna staat weer een lege plek in het schema. Wel willen we heel graag ons duikbrevet halen op Ko Tao. Graag hoor ik ook hier weer tips. Wat zouden jullie aanraden om te bezoeken op weg naar Ko Tao? Moeten we altijd via Ko Samui? Wat kunnen we echt niet missen voordat we hier gaan duiken? En raden jullie aan om te vliegen of met de trein en boot te gaan?

Vervolgens willen we weer terugkeren naar Bangkok, daar nog een of twee nachten blijven, en dan terugvliegen.

Nog veel ruimte voor mogelijkheden dus. Hebben jullie tips voor ons? Ze worden enorm gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,
Adriaan

Nou ik zou van die 5 dagen (BKK) 1 dag afpitsen om een dagexcursie te boeken naar Ayutthaya.
Gemakkelijk te boeken bij de vele reisbureautjes in Bangkok.(720 bath)
Ook gemakkelijk men komt je halen met de minivan aan het hotel (8:00am terugkomst rond 17pm)
Voor 720 bath bezoek je ongeveer 6 verschillende sites alsook is in de prijs inbegrepen (een engelstalige gids alook het middagmaal)
Het komt er op neer je krijgt veel voor wat gene je betaald hebt.
Nou geweldig dat je het noorden van Thailand wilt bezoeken Adriaan !
Buiten Chiangmai waar je op 58km gelegen Doi Inthanon kunt bezichtigen kan je ook op 140km verwijderd van Chiangmai het stadje Pai bezichtigen. Net zoals in Chiang Mai is ook hier de trekkingindustrie de laatste jaren sterk gegroeid. Met deze trekkings gaat u de bergen in voor een aantal dagen. Afhankelijk van de trekking gaat u wandelen, mountainbiken, rijden met jeeps, olifantrijden, raften of een combinatie hiervan. Hierbij geldt: hoe uitgebreider, hoe duurder. Veel trekkings hebben een bezoek aan bergstammen op het programma staan. Uiteraard is de natuur prachtig. Verder is het rondom Pai mogelijk om te raften of om olifanten te berijden, maar de meest populaire activiteit is brommer rijden door de schitterende omgeving