Zijn er ook liefhebbers om mee naar Japan te gaan. Individueel of georganiseerd. Het liefst een maand, ergens oktober 2025. En heeft er iemand goede tips wat je echt gezien moet hebben.
Dat is een lange tijd, een maand. Wel gaaf. Aan wat voor budget zit je te denken? Rondreizen of liever op 1 plek? 5 sterren hotels, hostel of B&B achtige?
Welkom op onze Community! Wat gaaf een maand naar Japan. Op onze Community vind je misschien heel wat informatie
Japan
Informatie over reizen, vakantie en emigratie voor Japan.
Japan: Wonen, werken & studieJapan: WebsitesJapan: Geschiedenis & ReligieJapan Reizen& VakantieJapan: Boeken, films & overige mediaJapan: NieuwsJapan: Taal & EtiquetteJapan: EvenementenJapan: ReisverslagenJapan: Culinair
Succes!
Dag Sanne, als je zover gaat vliegen moet je lekker lang gaan. Qua budget is het veel goedkoper om zelf te gaan dan georganiseerd. Het leukste is dan wel om met iemand samen te gaan. Super luxe hoeft niet maar creperen ook weer niet. Ik zou graag rondreizen en gebruik willen maken van de trein. Japan schijnt heel gemakkelijk te bereizen zijn. Van noord naar zuid bv. B&B prima, hostels, capsules schijnt leuk en goedkoop te zijn. Een mengeling dus. Ik zeg een maand maar ongeveer dus. Ben vrij sportief, niet rokend en ondernemend en dat vindt ik voor een ander ook best fijn. Laat maar horen. Leeftijd maakt mij niet uit. Gr. Elly
Er zijn een paar dingen die je niet mag missen. Kyoto is absoluut een hoogtepunt met zijn prachtige tempels, zoals Kinkaku-ji, en de traditionele sfeer in de theehuizen. Tokio is perfect als je van het moderne stadsleven houdt, vooral in gebieden zoals Shibuya en Akihabara, waar je de levendige energie van de stad kunt voelen. Voor natuurliefhebbers is een wandeling naar de top van Mount Fuji tijdens het klimseizoen een onvergetelijke ervaring. En als je echt de Japanse cultuur wilt proeven, raad ik je aan om in een ryokan te verblijven. Je krijgt de kans om te ontspannen in een onsen en de Japanse gastvrijheid te ervaren!
Helaas kan ik niet mee…heb je al iemand gevonden?
Nee, nog niet. maar misschien ga ik wel lekker gewoon georganiseerd. Bedankt voor de tips.
Hallo Elly,
Mooie reis in het verschiet!
Je zou je oproep ook nog kunnen plaatsen in de Facebook groep voor reisgenoten: Redirecting...
En in de Reisgenoten Whatsapp groep: WhatsApp Group Invite
Veel plezier!
Hoi Elly,
Met over een paar weken m’n 20e reis naar Japan kan ik uiteraard niet anders dan je aanmoedigen te gaan! Kan georganiseerd (heb ik in 2008 voor m’n eerste reis ook gedaan, 2 weken met Shoestring plus een weekje solo verlenging), maar overweeg ook gerust om alleen te gaan! Japan is daar juist een ideaal land voor (volop betaalbare hotels met single rooms, en niemand kijkt je raar aan als je alleen een restaurant binnenloopt), en juist als je alleen reist ben je makkelijker aanspreekbaar voor anderen. En ik ben zelf niet zo van de hostels, maar volgens mij zou je daar ook makkelijk aansluiting moeten kunnen vinden bij anderen.
Voor wat betreft bestemmingen, ik kan alleen maar aanbevelen verder te kijken dan alleen de bekende steden. Uiteraard zijn Tokyo en Kyoto absoluut een bezoek waard, maar er is zoveel meer dan dat. En anders dan in met name Kyoto sta je dan niet steeds tussen duizenden andere toeristen. Ik ben bijvoorbeeld vorig jaar naar Ise-Shima geweest, vlakbij Nagoya. Vrij makkelijk te bereizen met OV, veel te zien (waaronder Ise Jingu, een van de belangrijkste schrijnen van Japan), maar toch niet teveel toeristen. En zo zijn er nog zoveel plaatsen die veelal “vergeten” worden. En het hangt uiteraard ook van jouw persoonlijke interesses af.
Heel tof! Een maand lang ook, heb je genoeg tijd om van alles te zien! Ben er zelf nooit geweest, maar de Japanse Alpen schijnt echt de moeite waard te zijn.
Kyoto wordt overspoeld door toeristen en is daardoor minder aantrekkelijk, maar je moet er toch heen wil je de bekende attracties zien. Wij waren er dit jaar en zijn de drukte ontvlucht naar omliggende plaatsen waar het rustig is. De “overbevolking door toeristen” is een algemene trend die je niet alleen in Kyoto ziet, maar ook andere plekken op onze aardbol. Wij waren in 2010 ook al eens in Kyoto toen was het nog redelijk te doen.
Ik vind het een leuk plan.
Ben enkele dagen in Tokio geweest in 2007 ( vanuit China) en zou graag terug en langer willen. Een maand is inderdaad goed gelet op de vluchtkosten en omdat er zoveel te zien is.
Ik zit sinds 2006 in dit groep maar heb het lang niet gevolgd.