Voor de periode Juni of September 2025 ben ik van plan om een rondreis te maken door Japan.
Dit voor een periode van 30-40 dagen. Dit zal mijn eerste reis worden naar Japan en ik zou graag met iemand/ leeftijdsgenoten samen willen gaan!
Alle plannen staan nog in de kinderschoenen, maar een paar locaties staan al vast in de planning:
Tokyo (Duh )
Sapporo/ Hokkaido regio
Oita
Miyazaki (en omgeving hiervan)
Nagasaki
Er staan o.a. bezoeken aan natuurparken/stranden, Steden, Shrines/tempels, Brouwerijen, Seizoensgebonden festivals en nog veel meer op de lijst die ik graag zou willen doen.
Delen van de reis ben ik van plan af te leggen per auto o.a. vanwege de bereikbaarheid van locaties en de vrijheid die het geeft in de betreffende regioâs (Hokkaido & Kyushu).
Los van deze locaties zijn er nog een hoop dingen die we zouden kunnen doen/plannen en ik hoop samen een mooie reis uit te stippelen.
Korte informatie over mijzelf:
23 Jaar, Man.
Wonend in de regio Utrecht.
Werkzaam bij de Kon. Landmacht als Militair.
Hobbyâs:
Scouting en alles wat met outdoor te maken heeft.
Evenementenzorg (eerste hulp).
Reddingsbrigade.
Autorijden en landelijke omgevingen/Natuur
Heb je interesse om mee te gaan?
Laat het even weten en ik hoop snel in contact te komen!
Je hebt al aardig voor ogen hoe je de reis wilt aanpakken zo te lezen! Heb je zelf al wat reiservaring (als niet-militair)? En wat voor reisbudget heb je voor ogen, laag, medium of hoog?
Zelf heb ik zeker reiservaring buiten de baas om . de laatste tocht was een road trip door de benelux. Verder zal ik dit jaar nog 2 weken zelfstandig naar Engeland toe gaan in Juli.
Reisbudget is nu lastig in te schatten vind ik zelf, maar ik zet zelf 10k apart voor deze reis als ik zelfstandig zou reizen. Dit bedrag dekt dan alles van reizen tot dagelijkse kosten.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet het doel heb om alleen maar in in dure aangelegenheden te verblijven. Een paar keer een hotel is wat mij betreft meer dan prima.
Japan, Ik raadt iedereen aan om daar eens naar toe te gaan. Een geweldig land waar je alles hebt. Eeuwenoude cultuur, mooie natuur en heel veel lieve behulpzame mensen. Een tip, geef een Japanner nooit fooi, dan zijn ze diep beledigd.
Zou zo mee willen maar ben helaas niet van jouw leeftijd⊠Ben er voor mijn werk al meer dan 20x geweest en ook een keer met mijn vriendin op vakantie.
Zo zeker ook Kyoto bezoeken, de oude hoofdstad. Veel tempels en eenvoudig te voet door te trekken. En trek een dagje uit om het meditatieve âPhilosopherâs Pathâ lopen.
Of een auto huren zoân goed idee is weet ik niet. Heel druk, bijzondere regels, links rijden, veel dure tolwegen en een auto huren is ook niet bepaald goedkoop (zeg maar duur). Wellicht is een Japan Rail Pass (Shinkansen en het JR spoorwegen netwerk) het overwegen waard. (https://japanrailpass.nl). Je kunt eenvoudig alle plaatsen bezoeken die je wilt en niets is in Japan zo comfortabel reizen dan met het OV. Gaat de trein om 13 over 11 dan vertrekt hij om 13 over 11. Niet op 12 over 11 of 14 over 11âŠ.
Overnachten in een tempel in Koja-san (de heilige berg) is ook een aanrader.
Ben je in Tokyo op een zondag ga dan zeker naar het Yoyogi park. Stap uit bij het Harajuku station (JR Railway) en op het viaduct naar het park komen bij goed weer veel jongeren in Manga kleding bij elkaar. Heel bijzonder en ze vinden het prima om met je op de foto te gaan (wel altijd even vragen).
In het park komen jongeren en ouderen tezamen en er is van alles te beleven. Van dansende mensen, muziek spekende jongeren, chillen tot met zijn allen touwtje springen. Doe zeker mee.
Kan nog wel even doorgaan en in ieder geval geen geweldige reis!
Mocht je toch (ook) voor hotels gaan dan kun je bijvoorbeeld een kamer in een van de Toyoku Inn hotelgroep hotels boeken. Als je dan lid wordt van de Toyoku Inn Club (https://www.toyoko-inn.com/club/?lcl_id=en) heb je voordelen als kortingen en kun je eenvoudig (vooraf en ook ter plekke) reserveren. Ik heb er geode ervaringen mee en de kamers zijn in ieder geval goedkoper dan een Ryokan (wel ook een aanrader voor 1 nacht). De Toyoku Inn groep heeft veel hotels over heel Japan. Hotelkamers zijn in Japan klein maar erg praktisch ingericht en comfortabel.
Er zijn ook herbergen waar je voor weinig geld op zaal kunt slapen. Het goedkoopste is slapen in een kartonnen doosâŠ.