Luxeprobleem...

Eerlijk waar…

In ons geval was het nog beter geweest dat we een weekje Centerparcs gewonnen hadden in plaats van 2 vliegtickets op een bestemming naar keuze :slight_smile:

Nu klinkt dit erg ondankbaar misschien maar het zit zo.

Mijn man heeft 2 jaar geleden meegedaan met een evenement waarbij hij de hoofdprijs gewonnen heeft. 2 KLM vliegtickets op een KLM bestemming naar keuze.
We waren toen nog met zijn tweeën en houden wel heel erg van reizen, dus uiteraard kozen we een zo ver mogelijke bestemming. Argentinië is het toen geworden.

Nu 2 jaar later, zelfde evenement en zelfde prijs gewonnen!

Echter nu zijn we met zijn 3en!

We hebben een zoontje van nu 5 maanden en het is een heerlijk kind.

We zouden graag een reis maken in februari 2013, hij zal dan 11 maanden zijn.

Maar waar gaan we naartoe? Wat is wijsheid? Wat is te doen met een baby van 11 maanden… Lekkere vakantie naar de zon zien we nog het meest zitten :slight_smile:

Of laten we hem thuis bij opa en oma en doen we een stedentripje?

Pffff… Deze prijs winnen we nooit meer want het was de laatste keer dat dit evenement gehouden werd, dus je wilt je tickets ook niet “verkwanselen”

Echt… Ik weet het niet meer…

Suggesties meer dan welkom :wink:

Ik zou het wel weten als ik een bestemming zou willen kiezen,namelijk Thailand!
Prachtig land,goedkoop,vriendelijke bevolking,mooie watervallen,schitterende bergen en tempels,heerlijke stranden en eilandjes,lekker eten,aangename temperaturen over heel het jaar door…

Thailand lijkt me prachtig!! Maar ik heb gehoord dat de hygiëne daar wel eens de wensen overlaat? En ik wil dus geen gezondheidsrisico lopen met ons kleintje. Zo is malaria voor ons bijvoorbeeld ook een no-go…
We kijken ook naar een land waar de gezondheidszorg goed is! :slight_smile:

Want of we gaan slecht een paar dagen met zijn tweeën (want zo lang kan ik hem niet missen haha) of we gaan 2 weken op pad en dan nemen we de kleine mee :slight_smile:

Zo moeilijk!!

Malaria vormt geen groot probleem in Thailand, de gebieden waar dit nog wel voorkomt zijn beperkt tot de noordelijke grensgebieden.

Heb even gekeken waar KLM naar toe vliegt en dan zou ik het met gratis tickets meteen ook goed doen en naar één van de duurste bestemmingen gaan. Met een klein kind is het heerlijk om bij het water te zijn. Je kunt naar de Seyschellen! Voor de baby betaal je bijna niets en je hoeft je geen zorgen te maken over malaria, want dat komt daar niet voor.

Gefeliciteerd, wat een mazzel zeg!

Ha ha ik ben het wel eens met Nunu.
Thailand kan prima met kinderen, ik ken zoveel mensen die daar met baby of kindjes heen zijn geweest. Maar Thailand kun je zelf ook ooit nog wel betalen.
Inderdaad zo’n KLM-prijs zou ik ook besteden aan iets wat ik normaal gesproken te duur vind.

Gefeliciteerd!
Ten aanzien van je reisplannen: wij zaten met hetzelfde dilemma (behoudens het feit dat wij wel voor onze tickets betalen) een dochter van 14 maanden, al veel reizen (backpack) gemaakt en toch weg willen met zn drieën. ideeen avontuurlijk, zonning, maar wel veilig.

Veel tropische locaties overwogen (oa Seychellen en Trinidad en Tobago) maar we waren toch bang dat we ons daar zouden vervelen. Uiteindelijk besloten om naar Cuba te gaan:

Caribische gebeid: dus lekker weer (februari is geen orkaanseizoen)
Groot genoeg om je niet te vervelen 1200 km lang
Goede medische zorg, weinig rare ziektes
EN: vliegtickets met KLM rechtstreeks en best wel duur, maar als die toch gratis zijn!!

Ik zou zeggen denk er eens over na!

Zou vliegen op Auckland en door Nieuw-Zeeland een rondreis maken met een camper. Het is dan lekker weer daar. Het lijkt een lange zit maar je kunt hem gelukkig ‘breken’ met minimaal één tussenstop.

Cheers!

Dat is ook een goed idee (dat ik daar niet op gekomen ben) Enige probleem is dat je dan wel veel tijd in een camper/auto doorbrengt met een baby. (ik vond de reisdagen in NZ lang: in 4 weken Noorder- en Zuider-Eiland gedaan)

En, wat wordt het??