Lux slow-boat vanuit

Op een forum van iemand had ik gelezen dat er ook “luxe” slowboats gaan vanaf Chiang Kong naar Luang Prabang. Luxe wil dan zeggen met een soort van autostoelen om op te zitten ipv houten banken en een eettafel achterop de boot.

Nu kan echter niet meer terugvinden hoe je dit kon regelen. Ik dacht dat degene het destijds noemde het via een kantoortje in Chiang Rai had geregeld het moest dan wel in combinatie met een hotelovernachting in hotel “Namkhong Riverside”.

Wie kan mij hier wat meer over vertellen en weet iemand toevallig ook de kosten ?? Wij vertrekken op 13 augustus as.>>>

Alvast bedankt !

Ik heb even gekeken op de site van het hotel, want ons lijkt het ook wel wat en ik zag daar onderstaande staan:
het is zeker mogelijk, geen idee over de prijs, die staat er niet bij!
Maarre jullie willen dus ook vanuit noord thailand via de mekong naar Luang Prabang? Wij ook namelijk!

Our service for a private group of 4 to 12 people
We offer partly independent trip package including a night stay in this hotel. The program starts at meeting and transfer from a town in northern Thailand (Chiang Rai, Chiang Mai, Nan provinces) to our hotel. Then the trip will take you to Lao side of the Mekong river - Houixai from where a private rented boat will transport you on senic Mekong river down to Pakbeng and Luang Prabang. You are advised to contact us at least few months ahead to design a most suitable itinerary. Below is just a sample one.

Sample Mekong river cruising tour
[ul]
[li]Day 1: Transfer from a place in northern Thailand to Namkhong Riverside hotel.[/li][li]Day 2: Car to Thai immigration, boat crossing to Houixai (Lao immigration), tuk tuk taxi transfer to slow boat station there. Board our boat (confortable seats, life jackets, roof, toilet, table, cups and spoons, boiled water, hot drinks, fruits and snacks available). Down the Mekong river to Pakbeng with planty of opportunity to see and visit tribal villages on the way. Guesthouse stay in Pakbeng.[/li][li]Day 3: Continue in the boat to Luang Prabang. On the way you make visit of villages, and Pak Ou caves (Tham Ting). Tuk tuk transfer to guesthouse in Luang Prabang. Guesthouse rooms will also be arranged.[/li][li]Dat 4, 5,…: more days in Luang Prabang as you like[/li][li]The program can end here, or continue to other places[/li][/ul]Photos of our previous Lao trips can be viewed at www.ourweb.info/01/photos/laos/

oh ja naam van de site:

>>> Yes dat is de boot die ik bedoelde ! Wij vertrekken 14 augustus richting Chiang Kong. Dit houdt dus in dat we 15 augustus met de boot richting Luang Prabang willen gaan. Wanneer gaan jullie ?

Wij hebben dus gepland om 16 augustus richting Lunag Prabang te vertrekken :zon02:

Wij pas in september, we vertrekken de 7e naar chiang mai en dan willen we vanuit daar door reizen naar de grens en vervolgens luang prabang. Dus als jullie nog tips en leuke ideeën hebben, hoor ik het graag.

Tnx!

Groet,
Christel

Zal ik doen.Had een mailtje gestuurd ri het hotel reageren lekker vlot;

Dear Sir
Thank you very much for you mail to booking room.I have avilable.Room rate is 800 THB. extrabed is 300 THB.Toget you have to pay 1,100 THB.
The slow boat is 1,200 THB/person .You can book the ticket when you arrive.Please confirm finally decide before check in.
I looking forward to waiting you mail.

Best Regards.

พิณทิวา สุวรรณชาตรี
Phinthiwa Suwanchatree
เจ้าหน้าที่การตลาดและสำรองห้องพัก
Reservation & Marketing

Mobile:083 482 9511

Namkhong Riverside Hotel
174-176 Moo 8 Wiang Sub -district
Chiang Khong District
Chiang Rai Province
Thailand 57140
Tel. +66 (0) 53 791 796
+66 (0) 53 791 801
Fax. +66 (0) 53 791 802

ชื่อบัญชี โรงแรมน้ำโขงริเวอร์ไซด์
*ธนาคารกสิกรไทย สาขาเชียงของ เลขที่บัญชี 323-233-340-4
*ธนาคารกรุงไทย สาขาเชียงของ เลขที่บัญชี 453-0-17542-1

www.namkhongriverside.net

Hello,

On the 14 august we arrive in Thailand after a one night stay in Chiang Rai we will go the 15 th to Chiang Khong.

Is it possible to stay for 1 night in you hotel and book a trip with a (luxury) slowboat to Luang Prabang and what are the costs for this ?.

Thanx,

Ramon

Dat gaat idd lekker snel, en prijs valt mee, toch? Is voor de twee dagen samen neem ik aan? En de overnachting in Pak Beng gaat dat ook via hen, of moet je die dan nog ff zelf ter plekke regelen?

Krijg er helemaal zin in!

Hallo,

Ondertussen hebben jullie waarschijnlijk de reis gemaakt.
Wij leggen dezelfde route af in januari. Hebben jullie nog tips?
Hoe gaat het met de boot, wordt je opgewacht aan de andere kant van de grens en verloopt het allemaal redelijk soepel?
Ik heb de ervaring van Vietnam dat we met dit soort excursies steeds van het ene naar het andere busje werden geplaats en er door de zogenaamde gids ter plekke kaartjes werden gekocht op de goedkooptse boot.
Als dat hier ook zo is ga ik liever zelf de grens over en regel ik de boottocht bij aankomst. Kan dat? Of is het niet nodig omdat het wel goed geregeld is… Ik heb al gelezen dat je in Pak Beng zelf een overnachting moet regelen. Geen probleem… Het gaat mij vooral om het regelen van de boot op de grens of niet?!

Dit is allemaal top geregeld. Vorig jaar ook gedaan… Luxe variant zie je ook inderdaad, wij de gewone variant gedaan. Drukker op de boot, meer jongeren, houten bankjes ipv luxere autostoelen. Overnachting Pakseng vonden wij slecht… iedereen komt daar voor 1 nacht en daar maken de locals gebruik van. Wij waren als echt laatste boot daar, dus onder onze neus werden we genept door een hogere prijs (enige keer in heel Laos!!!). Maar ja… is een nachtje… Luang Prabang is top! Blijf er een aantal dagen, nachtmarkt, waterval, olifantje rijden en bad doen in Mekong, lekker eten en drinken…

Nog mensen ervaringen hiermee, we gaan over enkele weken dezelfde trip doen :slight_smile: ?

HI Dit is een leuke optie. Wij gaan (3 personen) op 1-08 via deze route naar laos. Een luxe slow boat lijkt ons een goede keuze. Begrijp ik nu goed dat voor die 1200 bath ook je guesthouse is geregeld in pakbeng ??

Gaan er nog meer forumbezoekers rond deze tijd ?

Grtz Q

Ondertussen ook maar even het hotel en mailtje gestuurd.
Ook deze heren hebben last van plotselinge inflatie lol2

zie hier de prijzen (begin or mid august):

[quoteDear Sir
Thank you very much for you mail to booking room.I have avilable.
Room rate is 1,000 THB tripple is 1,300 THB.The slow boat is 1,500 thb/pserson
Guesthouse in pakbeng is 800 thb.Please confirm finally decide before check in.]

[/quote]

met de mail van equ999 zal de prijs wel weer zakken.

grtz Q

zijn er ondertussen bijna. Weten nu ook dat wij iets langer in chiang khong blijven omdat het meer te bieden heeft dan alleen de transit. Er zijn genoeg leuke guesthouses voor 250 tot 400 tb te vinden en de boot zou ongeveer 800 tb moeten zijn. Als wij de oversteek gemaakt hebben zal ik nog een stukje aanvullen. Maar de eerder genoemde prijzen lijken dus wat te hoog :slight_smile: