Boot van Vientiane naar Luang Prabang

Hoi allemaal,

Aankomende zomer ga ik onder andere naar Laos. Ik wilde graag als dat kan van Vientiane naar Luang Prabang met de boot. In principe zou dit moeten kunnen via de Mekong. Op internet heb ik wel wat gevonden over per boot van Luang Prabang naar Vientiane, maar niet in de tegengestelde richting dus. Weet iemand van jullie of dit mogelijk is, of heeft iemand dit zelf ook gedaan??
Het lijkt me echt heel leuk, dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Alvast heel erg bedankt!

groetjes, Wanda

Hallo,

Ik ben er niet bekend mee.
Wij hebben de rit van Luang Prabang naar Vientiane met eerst een priveauto gedaan en daarna een stuk met de bus. De rit is wel onwijs mooi dwars door de bergen heen.

gr van Moira

ik zou het eigenlijk ook niet weten. het is tegen de stroming in. van laung prabang kun je wel met de boot inderdaad, en vanaf Vang Vieng kun je met de kano.

Hai,

Karin, bedoel jij dat je wel met de boot van luang prabang naar vientiane kan? Weet je misschien hoe duur zoiets ongeveer is en hoe lang dat duurt?
Dankje alvast!

gr. Wanda

Hallo,

Volgens mij maakt ze een grapje heb ik zo’n idee hahaha.
Wat je ook kan doen is tubing dat is met een rubberen binnenband van een vrachtwagen. Daar ga je opzitten en dan gewoon met de stroming meevaren kost je maar anderhalve euro.
Ik denk dat het of vliegen of een bus word ben ik bang.

gr van Moira

Andere kant op kan ook gewoon! Desnoods met de speedboot. Ze hebben op de slowboat gewoon een motor aan boort, dus kunnen ze ook tegen de stroming in. Het duurt echter wel langer, en dat is niet zo prettig!

beetje late reactie.
maar nee het was geen grapje, je kunt vanaf vang vieng met de kano en bus naar vientianne.

vanaf luang prabang is het met de langzame boot 3 dagen en van vientianne naar LP 4 dagen.
met de speedboat een uur of 9.

Ben de andere kant op geweest dus met de boot naar Luang Prabang en dan met de bus naar Vang Vieng en Vientiane. Weet alleen dat de rit van Luang Prabang naar Vang Vieng met de bus door de bergen supermooi is. Had ik niet willen missen!

Speedboot is echter af te raden omdat daar regelmatig ongelukken meegebeuren.

klopt en speedboat schijnt ook niet echt prettig te zijn veel lawaai en je kunt niets zien omdat je je hoofd omlaag houd.

daar heeft de Lao govmt ook al lang weer wat op gevonden/beslist: op de speedboot moet je nu een motorhelm op.
Overigens de BOOT Lpr->VTE is NIET geregeld-het is gewoon afwachten wat er gaat-praatje maken met de bemanning, checken of ze tegen wat 10000en kipjes een witneus mee willen nemen-en dan maar zien wat er komt. kan dagen duren-soms zelfs weken-en echt boeiend na de 1e 100 km ook al niet-vooral heel oncomfortabel en’na beua=boring’'.
en nog zo’n ervaringsfeit: als boten richting A->B varen, gaan ze in 99,99% van de gevallen ook B->A, ze worden echt niet allemaal gesloopt in A!

even over de speedboot…wat mij betreft niet eens een optie…:ninja:

ik heb nog niet eerder zoiets bizars gezien als die oude speedboten op de Mekong…levensgevaarlijk zijn ze, en als ze alleen al langs zoeven hoor je niks meer …laat staan als je erin zit… en de mensen kijken ook niet blij die er in zaten ahaha…er is geen mooiere reisroute in Laos…dan de slowboat nemen op de Mekong…

das mijn mening.:chin:

helemaal mee eens. Toen ik daar was hoorde ik vaak genoeg dat ze over de kop waren geslagen of een steen hadden geraakt . Zeker af te raden.