Ik ga over 2 weken 3,5 week naar Thailand en wil Laos ook even mee pakken. Ik hoor van velen dat een boottocht een leuke optie is. Klopt dat of hebben jullie nog andere tips?
Ook hoor ik over slow boats en fast boats. Over beiden heb ik verhalen gelezen, maar heeft iemand een tip welke van de twee ik het beste kan pakken?
En weet iemand een site waar prijzen op staan of weet iemand deze prijzen uit zijn hoofd?
Een paar jaar geleden Luang Prabang - Thaise grens met een speedboat gedaan maar zeker geen aanrader.
Is een trip van zo,n 8-10 uur zittend op een smal houten plankje met een zwemvest,integraal helm en oordoppen in omdat je anders bij aankomst een gehoorbeschadiging hebt,je kunt alleen wat praten als er een korte stop wordt gemaakt.
Met een slow boat doe je er een dag langer over omdat er in het donker niet gevaren kan worden maar je ziet veel meer van de werkelijk prachtige natuur langs de rivier en kan op de boot lekker wat drinken, eten en kletsen.
De boten van Thaise grens naar Luang Prabang zitten dikwijls wel overvol maar als je jouw route om kan zetten en van Luang Prabang naar de Thaise grens reist hebben ze veel minder passagiers aan boord.