Ik wil samen met mijn vriendin op 20 maart met de slowboat van Luang Prabang naar Huay Xai/Chiang Kong. Is er iemand die de boottocht van Luang Prabang naar Huay Xai over de Mekong heeft gedaan en die ons daar meer over kan vertellen? Hoe laat vertrekken deze boten meestal? Klopt het dat deze tocht 2 dagen duurt met een overnachting in Pak Beng? Hoe laat kom je aan in Huay Xai? Red je het dan nog om voor sluitingstijd de grens over te komen naar Chiang Kong? Ik hoop dat iemand ons meer kan vertellen!
1.deze zelfde vraag staat al 3-4 keer op deze pagina-scrollen en lezen. Jij vindt steeds herhalen toch ook erg saai?
verder hebben bussen/boten en al dat soort dingen in Laos nou niet echt de neiging op de minuut af precies perfekt te gaan. en zijn er wel eens landslides, andere malheur, er moet weer rijst of feu worden gegeten etc-kost allemaal tijd. LAos-LAZY ons.
2.als de boot zou gaan zou hij vast niet enkel voor jullie alleen zijn-je bent toch op zo’n verre reis niet zo eenkennig enkel hollans?
3.maar het echte bericht: vanaf vorige week is de boot GESTREMD-vanwege te lage waterstand. En dit heb ik ook nog overduidelijk bij het nieuws geplaatst. Aangezien het nog wel ff duurt voor de sneeuw in de Himalaya gaat smelten en de rainy season komt-dikke kans dat dat over 3-4 wekies nog steeds zo is. Dus laat die grijze massa daarboven kraken en bedenk plan B!
Het wordt dus inderdaad waarschijnlijk de busreis van Luang Prabang naar Huay Xai. Axelfoley jij geeft aan dat je deze reis pas gedaan hebt. Hoe lang duurt deze reis? En welke route volgt deze bus dan. Of zijn er nog anderen die hier meer informatie over kunnen geven?
@Roybreezer. Heb de busroute andersom gedaan, van Huay Xai naar LP. Deed er bijna een dag over, inclusief lange pauzes en drie uur vertraging door vastzitten in de modder van de jungle (zie foto). Veel succes, de route weet ik echt niet meer (lijkt me de standaard busroute).