Eind november ben ik van plan om deze, na vele verhalen te hebben gelezen, fantastisch mooie boottocht te maken. Ik kan alleen niet zo snel antwoord vinden op een aantal vragen.
Waar kan ik een overzicht vinden met de vertrektijden? Of is het 1 boot per dag?
Wat is vanaf Chiang Khong de exacte route?
Wat zijn jullie ervaringen en tips met/voor deze boottocht? Visa, pasfoto’s, slaapplaats Pak Beng etc.
Je neemt een watertaxi naar de overkant(5min)zo kom je aan in Laos.
Dan neem je een tuk tuk naar Huay Xai,waar je rond 11:55am een boot kunt nemen naar Pak beng(6uur varen)kom je aan in het stadje rond 18:00pm.
Je kunt dan in één van de guesthouses overnachten,om s’anderdaags(9:00am)een boot te nemen naar Luang Prabang(een vaarrit van 81/2uur!)
Vanuit Chiang Mai als Chang Rai rijden er bussen naar Chiang Khong waarvan enkele direct waaronder Vip bussen van Green Bus Company die vertrekken v.a Arcade busstation C.M.
Meestal wordt er een overnachting in Chiangkong gemaakt en de volgende morgen met het pontje de grens over naar Laos.
Zal iets duurder zijn maar ik denk dat je vanuit Chiang Mai ook alles kan laten regelen bij een van de vele reisburo,s.