over een paar weken vertrek ik naar Azie. Ik heb een beetje een krappe planning vandaar de vraag: is het mogelijk om 's ochtends heel vroeg te vertrekken vanuit Chiang Rai om dan de slow boat te halen, of is dit niet haalbaar? Ik kom op een maandagmiddag aan in Chiang Rai en zou graag de volgende dag vertrekken met de slow boat om dan woensdagmiddag aan te komen.
Ik hoor graag jullie ervaringen!!
Ik ben zelf ook een schema aan het maken voor Laos en zit met dezelfde vraag.
Nu las ik wel in de trotter dat met de bus naar Luang Namtha en dan met de bus naar Luang Prabang mooier moet zijn dan met de slowboot. Je ziet meer van het land staat er…(wat wij eerst ook in onze gedachte hadden, we zijn er nog niet uit.) Volgens de trotter vertrekt er een bus van Houeisay naar luang namtha om 9.30 uur en om 11.00 uur. Volgens mij rijden er bussen vanuit Chiang Rai naar de grens (bootje ) vanaf 6 uur’s ochtends. En doen die er 2,5 uur over, het bootje doet er 5 min over dus zou je je visum nog moeten regelen en dan je boot/bus. Je zou de bus van 11 uur dan toch zeker moeten kunnen halen denk ik . Hoe laat de slowboten vertrekken kan ik nog nergens vinden. Ik ben zeker benieuwd als je terug bent naar je ervaringen, en hoe het nou precies zit aangezien wij zelf ook een krappe planning hebben. (mijn planning staat 1 berciht onder dat van jou) .
Nog even een antwoord op de vraag voor als men dit zoekt voor de nog te plannen reizen!
Elke dag om 11 uur 's ochtends vertrekt de slowboot.
Naar Luang Prabang kost dit 220.000 kip.
Dus als je 's morgens vroeg vertrekt vanuit Chiang Rai is dit te halen.
De grens gaat om 8.00 uur open, aan de Laos kant duurt je visum ongeveer een uur. (wij waren de eersten 's morgens).
Goede reis!!