Chiang Mai, Laos vanaf 28 november. Iemand tips?

hai allemaal,
momenteel zit ik chiang mai en vertrek de 28e november richting luang prabang.
heeft er nog iemand tips voor daar ter plaatse.
na luang prabang zou ik graag terug richting thailand trekken, heb net de tarieven nagekeken van laoairlines en deze vallen wat duur uit.
weet er iemand tips ivm de snelste weg terug richting friendschip bridge.
eens ik daar de grens over ben, ga ik wss de nachttrein nemen richting bangkok.
Daarna nog even met de dolfijnen zwemmen in chantaburi, en daarna 8 dagen rust op een eilandje.
alle tips ivm de verplaatsingen en eventuele guesthouses zijn welkom.
als er iemand een leuke ,lokatie weet op kho chang of kho tao,mag je dit ook altijd laten weten.
liefst met zwembad en proper, de rest maakt niet zo veel uit…ik wil rust :smile:
thankssssssss

de watervallen (vooral de kuang si) rond luang prabang zijn erg mooi.
er zijn daar zoveel gh dus daar geef ik je geen tips over het is wel erg druk iig vorig jaar in maart en ze zijn wat duurder wij betaalden 100.000 kip. dit was 1 van de enige plaatsen waar we echt moesten zoeken voor een slaapplaats en in vientianne.

van luang prabang kun je het beste met de bus naar vientianne gaan en daar met de bus naar nong khai over de friendshipsbrug. hier kun je dan met bus of trein naar bangkok.

je moet voor zwemmen met de dolfijnen wel reserveren anders zit je daar soms wel een week te wachten voor je een plaats hebt.

Hallo,

Luang Prabang is erg leuk en gezellig wij zaten vaak bij de rivier zie je veel mensen dingen doen. Verder is er een onwijs leuke nachtmarkt elke avond.

Ik denk dat het snelste terug naar Thailand is door naar Vientieane te reizen. Je zou de bus dan kunnen nemen naar het plaatsje Udon Thani die gaat vanaf het busstation rechtsteeks naar het busstation Udon Thani wat in Thailand is.
Wij hebben dit gedaan en dat ging perfekt de bus maakt een stop bij de grensplaatsen zodat je de stempeltjes kunt halen en dan weer terug te bus in. Vanaf busstation Udon Thani kun je dan een tuktuk nemen naar het vliegveld en dan zou je met airasia goedkoop kunnen vliegen naar Bangkok. Dit hebben wij gedaan en dat was zeer goedkoop 40 euro per persoon.

Koh Tao ik weet dat het Koh Tao resort heel mooi is als het wat mag kosten. Het is er heerlijk rustig en relax. Als je wat drukker wilt dan zou je ook naar Ban’s kunnen gaan. Beide hebben ze een zwembad. Als het niet teveel mag kosten maar wel leuk moet zijn dan is sunsetburi resort ook leuk met zwembad kost 1000 bath per nacht is ongeveer 22 euro.

gr van Moira