In december wil ik naar Thailand. Zijn er mensen die goed tips hebben voor Thailand en de landen er om heen? Dan hoor ik het graag! Alle tips, suggestie, ideeën en plannen zijn meer dan van harte welkom!
Groetjes Finny
Hoi Finny,
Ik kan je wel tips geven … maar dan vooral over het noorden van Thailand (Chiang Mai en omgeving) en eventueel ook over Laos (Pak Beng, Luang Prabang en Vientiane). Ga zelf volgend jaar april weer die richting op… Als je iets wilt weten… Shoot! :chin:
:dag: Daan
Ik sluit mij aan bij Daan73:ik ken ook mijne weg in chiangmai en isan country,zo voor tips mag je altijd een pm sturen waarbij ik je met alle plezier voort help Finny!!Daan ik zit in de rats over Luang prabang,27oktober vertrek ik naar daar en ik heb daar gene kaas van gegeten!!Misschien een paar tips op het laosforum??(de tijd dringt voor mij)plastiek.
Hoi Plastiek,
Ik kan je niet heel veel over Luang Prabang vertellen, aangezien ik er zelf maar 2 nachten geweest ben. Vanuit Chiang Khong heb ik de slow boat genomen naar Luang Prabang, een tweedaagse reis met een tussenstop in het plaatsje Pak Beng. Een tocht met zo’n boot is zeker een aanrader, al kan het wat langdradig zijn en zijn de bankjes waarop je moet zitten niet comfortabel… Tenzij je een van de autostoelen te pakken weet te krijgen die in de boot zijn gezet.
Luang Prabang is een mooi plaatsje, met bergen omringd, met een schitterende tempel op de berg, waar je mooi uitzicht hebt op de Nam Khan aan de ene kant (een afsplitsende rivier van de Mae kong) en de Mae Kong aan de andere kant.
Je merkt hier nog de koloniale invloeden van Frankrijk. Niet alleen aan de huizenstijl in de hoofdstraat, waar je overigens heerlijk kunt eten en drinken voor een prikkie, maar ook aan de stokbroodjes die je kunt kopen.
Over reserveren van een guesthouse hoef je je niet druk te maken. Er is, eigenlijk net als in Thailand, altijd wel een kamer ergens, en die worden je op straat aangeboden. Laat je alleen niet meeslepen door de eerste de beste, bekijk eerst een paar kamers en maak op de hand daarvan een beslissing…
Een aanrader is om je in de avond, als je nog zin hebt om door te zakken en door te gaan, je mee te laten nemen in een tuk tuk naar de bowling, een van de weinige plekken in Luang Prabang waar je nog tot laat door kan feesten…
Oja… Luang Prabang trekt enorm veel backpackers, dus daar moet je wel tegen kunnen/zin in hebben… Mocht je weg willen, in Luang Prabang kun je natuurlijk ook een vliegticket boeken en opstijgen vanaf het plaatselijke een banige vliegveld. Ik ben vanaf daar naar Vientiane gevlogen…
Een leuke markt daar trouwens en je kunt overal internetten…
Suc6
BEDANKT Daan,heb al een paar dingen opgeschreven in mijn zakagenda!!groetjes:plastiek.
wat nuttige tips van jullie! een echte tip-opening, bedankt! Daan en Plastiek. :vak01: