het zal nog wel even duren maar ben al wel info aan het zoeken over hoe en wat voor begin volgend jaar.
wij willen graag 3 wk naar thailand en een aantal dingen/plekken bezoeken.
namelijk:
Bangkok we willen vanaf hier in ieder geval een dag naar de tiger temple.
–>
Met de trein naar Chumphon en dan met de ferry naar Koh Tao
–>
Met de ferry naar Koh Phangan
–>
Wederom met de ferry naar Koh Samui
–>
Eerst met ferry naar Sarut Thani en dan met de bus naar krabi.
Vanuit krabi willen we een dagtocht maken naar 1 van de phi phi eilanden
Hopenlijk is bovenstaande beetje overzichtelijk en duidelijk.
Maar wil graag aan de kenners vragen of het allemaal wel haalbaar is. Het lijkt mij namelijk erg veel en we hebben geen zin om heel erg te haasten
wellicht hebben jullie een beter suggestie. helaas kan mijn vriendin niet meer dan 3 weken vrij krijgen van haar werk dus vakantie verlengen zit er sowieso niet in
ik zou gewoon van bkk naar kanchanaburi gaan 2 of 3 dagen en van hier uit naar tijgertempel en mss naar de erawan waterval en gewoon kanchanburi bekijken. van hier met de bus naar nokhon pathom en dan de trein naar chumpon.
Met de trein naar Chumphon en dan met de ferry naar Koh Tao
–> 4 dagen
Met de ferry naar Koh Phangan
–> 4 dagen
Wederom met de ferry naar Koh Samui
–> 3 dagen
Eerst met ferry naar Sarut Thani en dan met de bus naar krabi.
Vanuit krabi willen we een dagtocht maken naar 1 van de phi phi eilanden
3 dagen endan nog 2 dagen bkk.
dat zou dus kunnen. maar je moet kijken naar hoe lang je ergens wilt zijn. ik heb zomaar even wat dagen opgeschreven die zouden kunnen. maar zo zou ik het doen. als ik dit in 3 weken zou willen zien.
als je het zo neer zet is het op zich wel te doen.
het zal mijn 1e x thailand worden en wil wel graag wat bekijken in de gebieden waar ik verblijf.
is dan de periode gewoon te kort en moet ik bepaalde dingen maar voor een andere x laten?
zo ja, welke eilanden/ plekken raden jullie me dan aan?
wil sowieso naar krabi en koh samui. maar heb dan wel weer erhens gelezen dat de koh tao en koh phanghan mooier zijn dan samui
ik zou koh samui laten vallen als je iets wilt schrappen.
maar je kunt het gewoon op je af laten komen en ter plekke kijken waar je wel en niet naartoe gaat.
gewoon je planning zo laten en dan kun je dan altijd nog iets weg laten.
Zoals karin1976 hierboven al noemde: Tiger Temple vanaf Kanchanaburi!
Kanchanaburi een erg leuk plaatsje met inderdaad meerdere mogelijkheden voor leuke uitstapjes.
Ik wil je wel iets meegeven over Tiger Temple. Ik ben er in 2007 zelf geweest en… tsja wat zal ik ervan zeggen. Het voelde een beetje dubbel. Aan de ene kant had ik wel het idee dat de tijgers goed verzorgd werden, maar aan de andere kant is het wel echt een toeristencircus. Het leukste wat ik eraan overgehouden heb zijn de vette foto’s met mij+tijger waarbij iedereen altijd oh en ah roept
Koh Tao daarentegen kan ik alleen maar aanraden! Fijnste plekje van Thailand waar ik geweest ben Koh Pha Ngan is ook een leuk eiland, heel anders weer dan Koh Tao.
Krabi en PhiPhi ben ik niet geweest…
Jullie planning ziet er goed uit verder.
Het is inderdaad goed om niet teveel in te plannen. Beter om ergens een poosje helemaal te zijn, sfeer opsnuiven, etc. dan van hot naar her te vliegen!
zal jullie adviezen zeer zeker gaan overwegen.
zoals ik al eerder zei het word mijn 1e x thailand. ga er van uit na alle verhalen gelezen te hebben dat dit niet de laatste keer zal zijn:D.
denk dat we in ieder geval bangkok en dat plaatsje bij de tiger temple en de mooie waterval vast zetten. en de rest bekijken we dan nog wel even.
Als je begint in Thailand, een beetje om luxe geeft, en graag internationaal eet, moet je Samui hebben.
Als je graag met de Thai bent, avontuurlijk bent ingesteld en met de Thai mee-eet,
moet je voor Ko Tao gaan.
Phangan zou ik sowieso skippen, en van de twee bovenstaande er eentje uitkiezen.
Rond Krabi is veel te doen, daar kun je je zo een week vermaken.
Dan heb je (incl. verplaatsingen) een week op een eiland
en een week Bangkok en omstreken. Bangkok op het laatst vanwege shopping, alles wat je onderweg zag, is ook in Bangkok te koop, voor hetzelfde of minder.
bedankt voor je reactie.
ik heb geen overbodige luxe nodig dus denk da het dan Koh Tao word.
heb al paar x gedoken maar nog geen certificaat. denk dat ik die dan maar daar ga halen.
Tiger tempel is een ramp als je het mij vraagt… Koh Samui is zeker wel een relax eiland als je rust en vrijheid (huur een scooter) wilt combineren met een gezellig avond/nacht leven. Wij vonden het wel lekker na weken alternatief/jungle/rust… maar het is waar je van houd! Chaweng is heel druk, maar als je op je scooter de kust verkend heb je ook mooie rusige plaatsjes (en richting The Big Buddah een heel goed engels sunset restaurant (BCC))