3 Weken zuid thailand

Hey,

Ik ga in Juli voor 3 weken naar Thailand. Bedoeling is om Zuid-Thailand te bezoeken.

Heb beetje opgezocht en dacht aan de volgende dingen:

  • Ik kom toe in Bangkok dus zou 2 à 3 dagen in bangkok blijven. Voor de daarop volgende dagen wil ik graag jullie advies hoe en waar ik het best naartoe zou gaan.

  • Ik dacht aan: Tigertempel (mss in combinatie met Erawan National Park), Khao Sok National park en daar 2 nachten overnachten, mss ook phangnga Elephant Park, via Phuket naar eilanden Koh Phi Phi en Ko Lanta, en zou ook graag eilanden Ko Samui en Ko Phangan doen…

Haal ik dit op 3 weken? Zo niet wat moet ik best schrappen uit mijn planning en hoe reis ik best van bestemming tot bestemming?

Bedoeling is vooral om adembenemende momenten vast te leggen (natuur (jungle, stranden, rotsen, watervallen, dieren)

Alvast bedankt,

Groetjes,

Billy

Hey Billy,

Je zou vanuit Bangkok naar Koh Samui kunnen vliegen, van Koh Samui (3 nachten) naar Khao Sok national park (3 nachten), dan naar Ao Phang Nga national park (2 nachten), dan Phuket (3 nachten) door naar Koh Phi Phi (2 nachten), Koh Lanta (3 nachten) dan via Krabi terugvliegen naar Bangkok.

Er is veel mogelijk in 3 weken, de vraag is alleen of je houdt van een hoog reistempo of soms ook even op adem wilt komen. 3 nachten per plek vind ik meestal voldoende.

Groetjes,
Evy

Hoi Billy,

Als ik een tip zou mogen geven, want ik zie dat je interesse hebt in het bezoeken van een tijgertempel of een olifantenpark: alle toeristische attracties waarbij (wilde) dieren worden gebruikt zijn gewoon niet oké. Parken die olifantenritjes aanbieden of waar je op de foto kunt met een tijger, hoe mooi ze het ook verkopen met ‘verantwoord’ en ‘ethisch’, het is niet diervriendelijk. Ik kan er heel lang over uitweiden, maar misschien goed om de volgende artikelen even te lezen: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/op-vakantie-thailand-ga-niet-naar-de-tiger-temple
De waarheid achter tijgerselfies in Thailand
Why You Shouldn't Ride Elephants In Thailand • Expert Vagabond
Zomaar even een greep uit de vele artikelen die erover geschreven is.

In Chiang Mai (ook al is dat Noord Thailand) is wel een park voor verwaarloosde olifanten, waar je een dag mee kunt helpen met wassen en voeren van de olifanten…

In ieder geval heel veel plezier met de voorbereidingen voor je reis! :slight_smile: