ik vroeg me af, zo net voor t seizoen begint, of iedereen zo’n beetje weet wat t luchthaven beleid is.
Wat ik gisteren op de luchthaven van Antalay mee maakte,
tot 10 min voor boarding tijd, zouden we op tijd vliegen. ineens springt hij naar 1 uur later, vervolgens krijg ik vanuit Nederland een sms dat we 2 uur vertraging hebben. vroeg dit aan zo’n incheck steward, ja zegt hij, klopt maar shhhhhhhhhhhht. Nou is er in terminal 2 voor mijn gevoel een ernstig tekort aan stoelen. zitten lukt niet, gisteren waren er 10 vliegtuigen met vertraging, dus ga maar na hoeveel mensen er zich moe liepen te slenter, en de vloer zit niet voor iedereen comfortabel.
Na dat uur, zeggen ze ineens gate open, iedereen melden. goh denk ik nog, gaan we toch sneller, riepen ze nog eens om, dat iedereen er was.
ook hier zeer weinig stoelen, kleine ruimte, veel mensen, veel drukke kindjes die logisch het wachten beu zijn. op t moment dat iedereen binnen is, zeggen ze t gaat nog 15 min. extra duren, en late nog eens, het gaat nog 20 min. extra duren.
Nu mijn ouders dit ook al paar keer mee gemaakt hebben, en t dus begint op te vallen. vraag ik me af, mag dit. t voelt als opsluiten, tuurlijk t wordt te krap in de hal. maar toch.
Wat t ergste is, ze weten een dag op voorhand al van de vertraging. vaak is t zo, dat ze niet kiezen voor een andere extra bemanning, maar dat ze gewoon heel de week dit schema aanhouden, om de vaste bemanning hun rust te geven. Dus een continu van 2 uur vertraging. soms wel weken achtereen.
Wat ik verder weet, na 3 uur moeten ze je drinken aanbieden, na 5 uur eten, en na 7 uur mag je je geld terug vragen. moeten ze ook geven.
Heb t eens zelf meegemaakt dat ze pas, na opstand, na 10 uur vertraging een hotel geboekt hebben, mochten we naar een hotel toe.
Ik wil hier alleen mee aangeven, weet waar je om mag vragen als t te lang duurt.
Kan er hier iemand nog meer info aan toevoegen?
groetjes Carine