Luang Prabang!!

De tijd begint te dringen,ik ga op 27 oktober naar luang prabang,ben er nog nooit geweest,wat kan ik daar verwachten?normaal ga mijn thaise vriendin mee,maar wegens omstandigheden zal ik de trip zelf alleen moeten maken!!Ik ben altijd bang om ergens heen tegaan waar ik mijne weg niet weet.Heeft iemand suggesties over Luang prabang??hotels,bezienswaardigheden,goede eethuizen en om geld te wisselen etc…Bedankt bij voorbaat:plastiek.

Hallo Plastiek,
Al deze vragen staan beantwoord in een reisgids, dus koop een Lonely Planet of iets anders. Dan heb je ook meteen een handige plattegrond.
Groeten,
Cécile

Ik weet het Cecilia;maar ik ga maar voor een weekje,en een boek van lonely-planet kost al gouw 26.5euro!!Ik heb al een beetje informatie opgeslagen van Luang Prabang,het was normaal de bedoeling dat mijn vriendin mee ging,maar door omstandigheden,ben ik verplicht om er alleen op uit te trekken!Ben altijd angstig als ik ergens na toe moet trekken ,waar ik mijne weg niet ken!Als het nu Thailand moest zijn dat is een ander verhaal.IN ieder geval bedankt voor je berichtje,Cecilia:groetjes:plastiek(morgen terug:georgessiam.)

Misschien is dit wat:
Lonely Planet pick & mix chapters

Of zoek een tweedehands Lonely Planet op Marktplaats ofzo, ik had op die manier een tweedehands Thailand gids voor 10 euro gekocht en het was nog de meest recente ook.

Dat is nog geen slecht idee Cecilia,ginderachter een boek kopen voor een appel en een ei*Het is in mijn geheugen gegriefd!!Bedankt Cecilia!!groetjes:plastiek.

hoi hoi,

wat heerlijk dat je naar Luang Prabang gaat, ben er geweest afgelopen feb…
wat ik zeker de moeite waard vind …is een fiets huren en er een middag/dag op uit rekken…
wij zijn toen ook naar de pak ou caves geweest en de waterval…maar dat vond ik niet zo geweldig…maar wel leuk om te doen op zich.

pak een long boat als je er de tijd voor hebt…heeerlijk rust, water…
in luang prabang heb je een relax plek genaamd Utopia…het is dit jaar nieuw gemaakt(ze waren er nog deels mee bezig toen wij er waren)daar kun je liggen met uitzicht op de Mekong rivier. er is muziek, overal ligamtjes en bedden…heerlijk onder het genot van een drankje en een boek tot rust komen.:vak02: mensen kenne het daar wel als je het vraagt aan een tuk tuk meneer.

s ochtends vroeg op om de monniken te zien, ga niet op de grote weg kijken, daar ben je een toeristische atraktie, en willen ze eten verkopen. ik ben naar een kleiner straatje gelopen en dan heb je alle rust om ervan te genieten.

geniet ervan! ik ga volgend jaar weer terug gelukkig!! groetjes sara

Bedankt voor je berichtje Sara,het is maar voor een weekje,genieten zal ik zeker doen!! bedankt voor je tips,we hebben wat meer bijgeleerd ivb:Luang Prabang!georgessiam.

nog een vraagje,wat moet ik meenemen aan valluta in Laos?euros of dollars of bath??kan iemand me goede raad geven ben binnen 3 dagen weg!!gegroet:georgessiam.

wij hadden dollars en kip bij ons, en ga ervan uit dat de pin automaten in Luang prabang het zelden doen, wij hadden geluk, in heel laos, dat we cash bij ons hadden, en meerdere reizigers onderweg vertelde ons hetzelfde. en mijn broers pinpas deed het in heel laos niet, rabobank.

veel plezier!!!:dag:

het probleem is wel als ik mijn euros wissel naar dollars,dan doe ik wel verlies hé Sara?Als ik eens wist of die pinautomaten goed werken in Luang prabang,dan was het probleem opgelost.in iedergeval bedankt voor jou snelle reactie Sara.groetjes:georgessiam.

hey, jah zat toevallig achter de computer haha…

ik durf dat niet te zeggen, je moet denk ik als je het op schiphol omwisselt, ff vragen welke koers gunstig is.

ik zou ervan uitgaan dat de pinautomaat niet werkt daar, de menneer die in het gebouwtje ernaast zat, zei tegen ons toen dat het normaal was dat ie niet werkt, nou ik zou daar niet willen zitten zonder geld, dan kun je niet eens slapen haahaa…

weet je al wat je gaat doen daar? heb je al een guest house?

hoe ga je naar Laos, vlieg je op BKK? en dan?

groetjes:chin::chin::chin::chin::chin::chin:

In Luang Prabang kan je vrijwel overal met dollars en baht betalen, geen probleem. Vorig jaar en afgelopen mei hebben we ook geen problemen gehad met pinnen van Lao Kip in Sisavangvong Road.

Kuang Si watervallen en Pak Ou vonden wij zeker de moeite waard om te bezoeken, maar er waren ook bijna geen toeristen toen wij er waren.
Vergeet ook zeker Phou Si, het voormalige Royal Palace, en de Wat Xieng Thong niet.
En georges, zeker een keer vroeg op staan voor de monniken en talaat chao, de ochtendmarkt.

Luang Prabang is het meest relaxte plaatsje in Zuid-Oost Azie waar ik tot nu toe geweest ben…'s middags in een restaurantje aan de Mekong zitten, genietend met een koude Beerlao…

Luang Prabang is superrelaxt, ik zit er nu! Alles is makkelijk en voelt heel veilig, ook 's avonds.
Bezienswaardigheden, gewoon rondlopen en je komt van alles tegen.
's Avonds de avondmarkt in de steegjes (eten) en op Sisavang (souvenirs).

Ik heb al een hele lijst gemaakt van de dingen die ik wil gaan bezichtigen;waaronder de watervallen van Kuang si en de berg Phu Si,nu ben ik ook van plan Dave om naar het dorpje Ban xieng Maen te gaan,is dit de moeite waard?Wat ik ook wil bezichtigen in Luang Prabang is de tempel Wat Mahathat.De rondtocht van de monikken wil ik voor geen geld van de wereld missen.Voor hotel:dacht ik aan de New Daraphet Villa,dit om de reden(airport transfer,en goede commentaren over het hotel!!)Ben ik nog iets vergeten wat in jouw ogen de moeite waard is om te bezichtigen?groetjes:georgessiam.