Volgende maand ben ik in Laos en vanwege de tijd wil ik graag vliegen van Vientiane naar Pakse. Nu weet ik dat Lao airlines dit traject vliegt, maar hoorde dat het niet zo heel betrouwbaar is en ik kan verder ook geen prijzen ofzo zien op de website. Weet iemand hier meer over?Heeft iemand dit traject al een keer gevlogen. Zijn er misschien nog andere maatschappijen die dit ook doen?
Verder even een heel andere vraag. Weet iemand een mooi en leuk hotel (beetje luxe omdat we dan net uit het noorden komen en even wat luxer willen) in Luang Prabang? We willen ongeveer 40 a 50 dollar max betalen. Weet niet of dat uberhaupt bestaat daar maar een zwembadje zou ook lekker zijn.
O ja nu ik toch bezig ben…Wij gaan het volgende traject in het noorden doen:
Huay Xai-Vieng phouka-Lunag Nam Tha-Oudomxai-Nong-Khiauw-Muang Noi en dan met de boot naar Luang Prabang( kan dit begin maart??). Iedereen die hier leuke dingen heeft gezien en meegemaakt of goede acco’s weet, en dat met ons wil delen…graag!!
ik heb ook gevlogen met Lao airlines (siem riep - pakse) in 2006.
Vloog wel goed, maar las idd dat het niet aangeraden wordt hiermee te vliegen…
Maar ik heb niets gemerkt of negatiefs ervaren. Het was ook geen dure vlucht 5 tientjes ofzo.
Kijk eens in de lonely planet voor een hotel in Luang Prabang. Die zijn er zeker wel.
Ik heb de boottocht eind maart gedaan (wanneer het water NOG lager staat) en dat was eigenlijk niet echt een probleem. Houdt er echter wel rekening mee dat de meeste reizigers stroomopwaarts reizen, en dat je daarom meer kwijt bent voor het charteren van een boot. Maar de tocht is het waard!
Verwacht overigens niet een al te luxe boottocht: toiletten zijn er niet aan boord en de bankjes zijn vrij hard. Bovendien moesten we een paar keer uitstappen (in de rivier dus) om de boot los te duwen, die ten gevolge van de lage waterstand vastgelopen was. Helaas kon de schroef van de motor daar niet al te goed tegen, dat ding moest dus regelmatig weer rechtgeslagen worden! (Maar onze kapitein had duidelijk ervaring daarmee )
ik was 3 weken geleden in het noorden en een boot van Huay Xai richting Nam Tha was toen niet mogelijk omdat het water te laag stond
de nachtbus van Vientiane naar Pakse is overigens 1 van de beste die ik ooit gehad heb…voor het geval vliegen niet lukt of je niet meer durft
ik heb toen eventjes gekeken naar vluchten en er zijn geen alternatieven voor Lao air. kan me niet herinneren wat het precies kostte maar volgens mij kan het onder de $70