binnenlandse vluchten: zo duur???

Hallo,

In april-mei plannen wij een rondreis in Thaïland-Laos-Cambodja. Van Luang prabang zouden we willen vliegen naar Pakse om niet te veel tijd te verliezen aan vervoer…Ik ben een kijkje gaan nemen bij Loa airlines: Luang prabang- Pakse zou uitkomen op een $340 (voor 2 personen/one-way)…kan dit??? Lijkt mij toch heel duur…Zijn er andere luchtvaartmaatschappijen die die route vliegen?
Wat zou een alternatief kunnen zijn? Bus? Hoe lang zou dat kosten en ben je dan lang onderweg?
Iemand ervaring mee?

Daarna zouden we van Pakse naar Siem Reap willen vliegen…wie kent er luchtvaartmaatschappijen die deze route doen? Bij Lao airlines zou het uitkomen op $270 voor 2 personen…dit is nog te doen al had ik toch ook verwacht dat het minder zou kosten.

Zouden de vluchten op voorhand geboekt moeten worden of kan dat ter plaatse?

nuttige tips?

Hartelijk dank voor de hulp!!

Kat

volgens vliegt nog steeds alleen laos airlines in laos. dus je kunt alleen met de bus reizen of deze vliegprijzen betalen.

luang prabang- vientianne is ongeveer 11 uur met de bus
vientianne - savanakhet 8 uur
savanakhet - pakse 5 uur

wij hebben dit dan ook in deze stukken gedaan en niet in 1 keer.

van pakse naar siem reap denk ik dat ook alleen lao airlines vliegt.

er gaan volgens mij niet zo heel veel vliegtuigen. maar ik dacht dat je bijna alles nog wel ter plaatse kunt boeken. meeste mensen reizen per bus. omdat vliegen erg duur is.

vanuit pakse kun je ook met de bus naar siem reap gaan. ik weet alleen niet hoelang dit duurd.

hoelang gaan jullie totaal uittrekken voor deze drie landen ?

hopelijk heb je iets aan de informatie. mocht je nog meer vragen hebben, laat het ons maar horen.

Hey Karin

Dank u voor de info…we gaan waarschijnlijk met de bus van LP naar Pakse gaan. Zal er van afhangen hoeveel tijd er rest.

Op 26/03 komen we aan in Bangkok en op 11/06 vertrekken we vanuit singapore naar Australië. Dus de periode ertussen kunnen we aan die landen spenderen. Voor Cambodja hebben we beslist enkel Ankor Watt te doen daar de rest ons niet zo aanspreekt en we vooral Laos leuk gaan vinden denk ik…
Dachten misschien de laatste 2 weken nog naar Maleisië te gaan of uit te rusten op 1 of ander eiland in zuid Thaïland maar daar zijn we nog niet uit!

Alle tips zijn welkom :slight_smile:

groetjes en nogmaals dank! Nog 10 dagen :-)))

Hoi,

Binnenlandse vluchten zijn inderdaa duur vergeleken met thiald. Lao central airline is er nu net bijgekomen. Wellicht gaan nu de tarieven wat omllag.
Mijn ervaring dat ter plaatse boeken goedkoper is dan via hun website. Het geheim hier achter ga ik hier niet verklappen :wink:

Veel plezier in Laos

1 like

Wij zitten met een dilemma. We willen 11 augustus van Luang Prabang naar Bangkok vliegen. Onwijs duur!!! Ter plaatse boeken is goedkoper, maar zou er dan nog plek zijn???
Wat is jullie ervaring?
En hoeveel goedkoper zou het dan zijn?
Hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.

Groet, Sali