Laos en Thailand in mei/juni

Hoi

Twee jaar geleden heb ik mijn leukste reis ooit gemaakt, dit was Hong Kong, Vietnam, Cambodia en Bangkok.
Nu wil ik terug eens proeven van het gemoedelijke oosten en Laos en Thailand lijkt me ideaal.
Twee jaar geleden ben ik alleen vertrokken en in Vietnam me toegevoegd bij een groep van 6 mensen via Intrepid met deze trip http://www.intrepidtravel.com/trips/vrk#overview .
Deze keer ga ik met mijn vriendin en zouden we graag alleen erop uit trekken en de reis samenstellen.
Dit zou van 17mei tot 8juni (daar vertrekken) zijn.

Ik heb een vlucht gevonden voor 867€ vanuit Brussel naar Luang Prabang via Abu Dhabi en Bangkok, de terugvlucht is vanaf Phuket en ook via Bangkok en Abu Dhabi.
Lijkt jullie dit een eerlijke prijs voor deze vlucht of zijn er beter verbindingen of manieren om in Laos te geraken en Thailand gezien de toch niet zo ruime tijd we hebben.

In Laos spreekt Luang Prabang, Vang Vieng, Vientiane me aan.
In Thailand Chiang Mai en de zuidelijke eilanden zoals koh phi phi maar heel goed voorbereid en op kennis ben ik nog niet.

Zijn overnachtingen en vervoer gemakkelijk on the spot te vinden?
De bungalows in Laos zien er wel nice uit.

Hoe geraken we het handigst uit Laos richting Chiang Mai en dan naar het zuiden.
Met nacht/slaaptreinen in Vietnam heb ik redelijk goeie ervaringen.

Visum Laos lijkt me gemakkelijk te fiksen in de luchthaven.

De weersomstandigheden zullen wel al wat drukkend zijn vrees ik of zal dit meevallen?
Mijn vorige keer Zuid-Oost Azie was nov-dec.

Alvast bedankt voor de antwoorden en tips.

Tips voor andere steden of activiteiten aan te doen zijn meer dan welkom.

waarschijnlijk vlieg ik beter naar Vientiane dan naar Luan Prabang.
En dan vanuit LP vervoer zoeken richting CHiang Mai.

Waarom niet eerst naar Chiang Mai vliegen ? Dan steek je vervolgens bij Chiang Khong de grens over met Laos (visum kan je aan grens krijgen), en vervolgens ga je met de slowboot naar Luang Prabang (via Pakbeng). Na aantal dagen Luang Prabang (geweldig stadje !!) zak je verder af naar Vang Vieng (mooie omgeving, helaas beetje verpest door de backpackers) en dan door naar Vientiane.

Bij Vientiane kan je via de Friendship Bridge Thailand weer in (Nong Khai). Dan zou je bijv stukje naar Udon Thani kunnen reizen en vanaf Udon terug naar Bangkok vliegen met lowcost-airline Air Asia of Nok Air en in Bangkok nachttrein richting het zuiden nemen.
Of boek (Air Asia) een nonstop vlucht van Udon naar Phuket.

Vervoer en accommodatie zijn makkelijk ter plaatse te regelen.

Hoewel nog niet helemaal volledig vind je op mijn website al wat info over Laos.

Denk dat je ook goedkoper ticket moet kunnen vinden als je eerst naar Chiang Mai vliegt. Er gaan veel meer vluchten vanaf Bangkok naar Chiang Mai dan naar Luang Prabang.
Naar Luang Prabang kan je alleen met Bangkok Airways en Lao Airlines en tickets zijn behoorlijk aan de prijs.

Of boek retourticket Bangkok en dan zelf vluchten Bangkok-Chiang Mai en Phuket-Bangkok (met Air Asia). Je kan vanuit Bangkok natuurlijk ook nachttrein nemen naar Chiang Mai.

Hi

Ik heb een degelijk geprijsde vlucht gevonden naar Vientiane met 1 overstap.
Ik zal waarschijnlijk de route VTE - VV- LP doen en dan een vlucht nemen van Luang Prabang naar Chiang Mai met lao Airlines.
150usd is waarschijnlijk het dubblee van de kosten die de busritten zullen kosten maar bespaart me een complete dag op de buz zitten en stres maar geen scenery.

Van daaruit steek ik het Thailand gedeelte van de trip in elkaar.
Afzakken naar het zuiden want we willen op het einde een handvol dagen beachbum spelen.

thanks

ticket gekocht voor 807€
THAI AIRWAYS INTERNATIONAL ECONOMY CLASS
DO 17 MEI 2012 13:30 - 05:35 TG 935 BRUSSEL (BRU) - BANGKOK (BKK)
VR 18 MEI 2012 11:45 - 12:55 TG 570 BANGKOK (BKK) - VIENTIANE (VTE)
VR 08 JUN 2012 20:40 - 22:05 TG 222 PHUKET (HKT) - BANGKOK (BKK)
ZA 09 JUN 2012 00:30 - 07:40 TG 934 BANGKOK (BKK) - BRUSSEL (BRU)