van louang phrabang naar bangkok

Hallo,

In juli reizen wij met twee kinderen van 8 en 10 van Noord-Thailand naar Louang Phrabang en daarna weer terug naar Bangkok. Het liefst vliegen we naar Bangkok vanaf Laos maar als ik de vliegtickets check wordt dit een dure geschiedenis. Zijn de tickets echt zo prijzig, 200 euro pp? Zo ja, dan gaan we van Chiang Rai terug naar Bangkok en vanuit daar naar een eiland. Vanaf Chiang Rai vliegen, met Air Asia, is veel goedkoper. Ik zie het ook niet zo zitten om vanuit Laos weer twee dagen over de Mekong terug naar Thailand te doen, lijkt me erg lang voor de kids in totaal 4 dagen op de boot.

Graag julllie info. Alvast bedankt.

Annet

Ik weet hoe krap je in je planning zit maar vanuit Luang Prabang met de bus naar Vientiane, evt. met een stop in Vang Vieng en daar de bus naar Nong Khai of Udon Thani pakken. Nong Khai voor de trein naar Bangkok en Udon Thani voor het vliegtuig (Air Asia) naar Bangkok of Phuket.
Directe bus Luang Prabang - Vientiane +/- 10 uur.
Bus Vientiane - Nong Khai +/- 1 uur.
Bus Vientiane - Udon thani +/- 2 uur.

Ja ik zou ook aanraden om vanaf Udon Thani in Noord Thailand terug te vliegen. Aangezien je met de boot aankomt in Luang Prabang, vanaf daar kun je dus naar beneden zakken met als eindpunt hoofdstad Vientiane. Daar neem je dan de bus de grens weer over naar het vliegveld van Udon Thani voor een goedkope Air Asia vlucht richting Bangkok.

Als je weer terug gaat naar Chiang Rai om vanaf daar naar Bangkok te vliegen, doe je in Laos dus twee keer hetzelfde stuk en dat is zonde van de tijd.

en ws is het met de boot terug iets meer dan 2 dgn want dan moeten ze stroomopwaarts.

dus idd naar udon thani om te vliegen . of vanaf nong khai met de bus of trein naar bkk.